TV voor casual gebruik (Youtube, Netflix)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-06 21:07
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
TV van 43 tot 50 inch. Afstand tot de TV is zo'n 4m dus neig ernaar om voor de 50 inch te gaan. Echter is het mogelijk om te verschuiven met meubilair dus geen harde eis.

Wat is je budget?
Ik wil tot zo'n €400 gaan

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Af en toe sportwedstrijden streamen, IPTV, of een filmpje op Netflix. Casual gebruik en ik ben niet iemand die super veel TV kijkt.

Wat heb je zelf al gevonden?
[i]Ik heb het volgende gevonden:

Samsung UE50AU7172U
(Hier gaat mn voorkeur naar uit, schijnt ook de beste te zijn in deze prijsklasse).

LG 43UP77006LB

Philips 43PUS7506/12

Zowel de Philips als LG lijken me goede 43 inch varianten? Is het waard om deze te overwegen of zouden jullie direct voor de 50 inch gaan met het prijsverschil zo klein?

Toshiba 43UA2063DGL

Dan de Toshiba waar ik negatieve associaties zie met de merk. Hoe ervaren jullie dit?

Grundig VLX 22 LDLB

Tot slot de Grundig 50 inch UHD TV. Deze staat onderaan mn lijstje wegens gebrek aan reviews en negatieve associaties maar was toch even benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Met name waar ik op moet letten en of jullie me kunnen helpen filteren op deze TV's. Het aanbod is echt enorm en voor mij dus ook lastig om de bomen door t bos te zien :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 17:14

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit is een beetje een wijnkenner vragen wat zijn mening over de goedkoopste supermarktwijn is. Alle televisies die je noemt zijn instapmodellen. Het belangrijkste als je in dit prijsbereik winkelt is om je verwachtingen niet te hoog te zetten, uiteraard geven ze beeld en hele volksstammen die prima tevreden zijn met een goedkoop LCD'tje. Omdat als je dit koop beeldkwaliteit niet je koopcriterium is, zou ik kijken welk besturingssysteem je het prettigst vindt en of de interface vlot reageert. Ik heb weinig kennis van deze specifieke modellen, deze prijscategorie heeft niet mijn interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:37
Ik zou twee tientjes meer uitgeven en voor de LG 50UP77 kiezen.

43” is veel te klein bij een kijkafstand van 4m, WebOS is fijner en soepeler dan Tizen. Daarnaast krijg je bij de LG Dolby Vision support, HDR voegt in dit segment weinig toe maar dan heb je in ieder geval geen last van dat HDR scènes te donker worden weergeven zoals bij de budget Samsung modellen. 50” is altijd VA dus een goed contrast voor LCD begrippen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:14
Wacht anders gewoon even black friday af en koop een tv in de Aldi oid (of mediamarkt?)

Of tweedehands:
v&a aangeboden: Hisense 50A60G Zwart (ongeopend met garantie)

v&a aangeboden: LG 55UP77006LB Zwart

[ Voor 62% gewijzigd door 99ruud99 op 21-11-2022 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
Freshouttheoven schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:43:

43” is veel te klein bij een kijkafstand van 4m, WebOS is fijner en soepeler dan Tizen. Daarnaast krijg je bij de LG Dolby Vision support, HDR voegt in dit segment weinig toe maar dan heb je in ieder geval geen last van dat HDR scènes te donker worden weergeven zoals bij de budget Samsung modellen. 50” is altijd VA dus een goed contrast voor LCD begrippen
Dank voor je antwoord. Dit is een goede optie inderdaad. Liever een paar tientjes meer betalen voor een degelijke betrouwbare TV :)
99ruud99 schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:58:
Wacht anders gewoon even black friday af en koop een tv in de Aldi oid (of mediamarkt?)

Of tweedehands:
v&a aangeboden: Hisense 50A60G Zwart (ongeopend met garantie)

v&a aangeboden: LG 55UP77006LB Zwart
Deze deals komen allen voort uit Black Friday week. Aldi laat ik varen, evenals Lidl :P
Ook tweedehands is geen optie daar ik liever garantie heb voor een TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
Freshouttheoven schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:43:

'
Is de TCL 55P635 een beetje wat? 55 inch voor 399 en opzich positieve reviews, al hoor ik wel geluiden dat er verschil is tussen de VS en wat hier geleverd wordt? Ook geen Dolby Vision..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Is de TCL 55P635 een beetje wat? 55 inch voor 399 en opzich positieve reviews, al hoor ik wel geluiden dat er verschil is tussen de VS en wat hier geleverd wordt? Ook geen Dolby Vision..
TCL is in ieder geval beter dan relabeled merken zoals Grundig en Toshiba, ze maken over het algemeen gebruik van VA panelen en de kleuren zijn relatief goed afgesteld. De verschillen met de VS zijn dat je daar meer bang for the buck krijgt qua hardware.

Voor 14 euro bovenop het budget koop je de LG 50NANO769QA, met alle eerder benoemde voordelen + breed kleurenbereik.

Een andere optie is de CHiQ U50H7A wanneer het zo goedkoop mogelijk moet zijn, kleuren zijn over het algemeen relatief goed afgesteld bij dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 22:12
Ik haak even aan bij dit topic. Ook ik ben in de markt voor een tv met de door de topicstarter genoemde afmetingen. 46 inch zou voor mij een mooie maat zijn, veel groter liever niet, kijk maar weinig tv en heb hem daarmee liever niet te nadrukkelijk aanwezig in mijn kamer.

Ik merk wel dat dit de keuze enorm beperkt, 46 inch vind je maar weinig, zeker als je dan nog 4k nog hdr zou willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
lithoijen schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:46:
Ik haak even aan bij dit topic. Ook ik ben in de markt voor een tv met de door de topicstarter genoemde afmetingen. 46 inch zou voor mij een mooie maat zijn, veel groter liever niet, kijk maar weinig tv en heb hem daarmee liever niet te nadrukkelijk aanwezig in mijn kamer.

Ik merk wel dat dit de keuze enorm beperkt, 46 inch vind je maar weinig, zeker als je dan nog 4k nog hdr zou willen.
Je kan dan het beste naar de LG 48A2 kijken, de bezels zijn in de loop der jaren flink kleiner geworden.

Dit model biedt een zeer goede beeldkwaliteit en beste HDR weergave met betrekking tot prijs-prestatieverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
Freshouttheoven schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:29:
[...]

TCL is in ieder geval beter dan relabeled merken zoals Grundig en Toshiba, ze maken over het algemeen gebruik van VA panelen en de kleuren zijn relatief goed afgesteld. De verschillen met de VS zijn dat je daar meer bang for the buck krijgt qua hardware.

Voor 14 euro bovenop het budget koop je de LG 50NANO769QA, met alle eerder benoemde voordelen + breed kleurenbereik.

Een andere optie is de CHiQ U50H7A wanneer het zo goedkoop mogelijk moet zijn, kleuren zijn over het algemeen relatief goed afgesteld bij dit merk.
Is de LG significant beter dat je de 55 inch TLC zou passeren hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Suren01 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:25:

Is de LG significant beter dat je de 55 inch TLC zou passeren hiervoor?
Niet significant beter, maar wel een logischere keus wanneer je bijv. een Netflix 4K abonnement wilt afsluiten. Bij het enkel kijken van SDR beelden maakt het niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
@Freshouttheoven Kijk dat is een beetje waar ik naar zoek. Al vind ik het nog een stevig bedrag, ik ben geen intensieve tv kijker. Verder twijfel ik of oled voor mij de juiste keuze is. Ik heb best een lichte woonkamer.

Ik zie wel dat 100Hz refresh rate behoorlijk prijsopdrijvend is. Ook lijken schermen < 50inch vaak van een ander type te zijn zonder dat dit duidelijk is aangegeven. Vind ik ook weer lastig zoeken. Ik zit eraan te denken gewoon een goedkoop model van lidl of consorten te score en dan zien of deze voldoet aan mijn niet te hoge eisen.

[ Voor 43% gewijzigd door lithoijen op 23-11-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
lithoijen schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:02:
@Freshouttheoven Kijk dat is een beetje waar ik naar zoek. Al vind ik het nog een stevig bedrag, ik ben geen intensieve tv kijker. Verder twijfel ik of oled voor mij de juiste keuze is. Ik heb best een lichte woonkamer.
Tja, het is maar net hoeveel waarde je hecht aan beeldkwaliteit. OLED kan prima in een lichte woonkamer, zolang er maar geen directe zonlicht op de tv schijnt wanneer de zonkracht sterk is zoals zomers in de middagen.

Je kan ook voor de door Suren01 een TCL tv kiezen in 43'' dan heb je voor 369 euro een prima tv met VA paneel. Deze zal qua max. helderheid in SDR op ongeveer hetzelfde niveau zitten als de LG A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
@Freshouttheoven Ja ik zit momenteel een beetje in die richting te denken, al zou ik zoiets graag in 46 of 48 inch zien. Maar de pricewatch is niet heel goed gevuld in die maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carol
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-11-2022
Graag had ik ook advies over de aankoop van een nieuwe smart Tv
Ik heb namelijk de volgende gezien maar ik twijfel wat omdat hij van 2021 is. Maar gezien de vergelijkingen met recentere is dit toch volgens mij een toptoestel.
65QNED996PB een LG
Het volgende waar ik wat aan twijfel is die 8K is dit nu al nuttig dat ik hiervoor kies?
Het is wel de bedoeling om als tv te gebruiken en niet om mee te gamen
We zitten op meer dan 4m van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het is af te raden in 8K te investeren, tenzij je een hele specifieke toepassing hebt waar je 8K voor kunt gebruiken. Als je bijvoorbeeld een professioneel fotograaf bent, foto's hebt met voldoende hoge resolutie en die op maximale resolutie wilt tonen, dan kan een 8K-televisie zinvol zijn.

Voor al het "normale" gebruik is 8K verspilling van geld en in deze dure tijden van hoge energieprijzen dient het veel hogere energieverbruik ook een overweging zijn. De kans is groot dat 8K-televisies om deze reden in 2023 van de markt gaan verdwijnen; het lukt de fabrikanten mogelijk niet om 8K-televisies te maken die aan de aangescherpte energie-eisen kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carol
Dank u voor de duidelijke feedback. .
Dit was ook een beetje de reden waarom ik twijfelde
Welke tv zou je dan wel aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat is te weinig informatie over budget, doelstellingen e.d., beeldkwaliteit belangrijk, of liever wat minder beeldkwaliteit en dan een grotere TV kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carol
Beeldkwaliteit is heel belangrijk. Mijn budget is ongeveer 1500€
Ik heb momenteel een Lg 55lb870v.
Ben hier wel tevreden over maar TV is very klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dan zou ik tussen de LG OLED's gaan winkelen, vertrouwd besturingssysteem en de beste beeldkwaliteit. A2, CS, C2 en G2 zijn de modellen om te overwegen. Eventueel nog de modellen van vorig jaar erbij. Je kunt je binnen budget een 65" CS veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carol
Zal het eens bekijken.. en samsung staan ze op da vlak beter of wat hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Samsung is laat met OLED, wat betekent dat ze LCD lang doorontwikkeld hebben en dus enkele van de beste LCD's. Ik raad evenwel aan OLED te kiezen tenzij er een specifieke reden bestaat dat niet te doen. In OLED heeft Samsung, omdat ze net beginnen, alleen de S95B. Gegeven dat je LG gewend bent en er ook tevreden mee bent, Tizen over het algemeen minder gewaardeerd wordt dan WebOS... denk ik dat de LG OLED-reeksen gewoon de meest logische plek zijn om te beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door dmantione op 23-11-2022 23:16 ]

• Carol
Dank je wel voor je uitgebreid advies

• Suren01
Weet iemand hoe het kan dat de
TCL 50P731 (2022) en TCL 55P635 (2022) beide 399 zijn bij Coolblue? :D

• Carol
Heb nog een vraagje. . De Lg heeft ook tv met oled evo..

Olef65g26la
Of
Oled65cs6la

Tussen deze twee twijfel ik dus nog. .

• Freshouttheoven
Carol schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:53:
Heb nog een vraagje. . De Lg heeft ook tv met oled evo..

Olef65g26la
Of
Oled65cs6la

Tussen deze twee twijfel ik dus nog. .
Het verschil tussen beide modellen kun je simpel zelf uitzoeken o.a. in recente topics of via Google, en dan kies je het model wat het beste bij jouw wensen past.
Pagina: 1