Goedenavond,
Ik woon in een tussenwoning uit begin 1900 welke vorig jaar verbouwd is. De indeling en manier van verwarmen is als volgt:
Nu heb ik vandaag de radiatoren met Tado knop op 15 graden gezet in de werkkamers en de slaapkamer. Dit is het verloop van de temperatuur en het stookgedrag per ruimte:
Begane grond:
/f/image/LKoYsILenz4H7Nf5aQ1lZtgy.png?f=fotoalbum_large)
Werkkamer 1:
:strip_exif()/f/image/cSZulGFngTzhb2CuosH91ON3.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkkamer 2:
:strip_exif()/f/image/uQ5o54zo5HIJy7YYEyVoJcPw.jpg?f=fotoalbum_large)
Slaapkamer:
/f/image/ZhJ5zLjXvnLV5avFnYtylIwH.png?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn gasverbruik vandaag:
/f/image/FkyEJR5HCteIfVkyjBAxdGVr.png?f=fotoalbum_large)
Vragen die ik heb:
Excuus voor dit lange topic maar alvast enorm bedankt voor het meedenken!
Ik woon in een tussenwoning uit begin 1900 welke vorig jaar verbouwd is. De indeling en manier van verwarmen is als volgt:
- Begane grond: ~40m2 woonkamer + open keuken met vloerverwarming. Geen deur voor trap naar de 1e. Vloerisolatie op orde. Buitenmuur isolatie voor slecht, achter op orde.
- 1e verdieping: 2 werkkamers met radiator, 1 badkamer met design radiator. Geen deur voor trap naar de 2e. Buitenmuur isolatie slecht.
- 2e verdieping: 1 grote, open ruimte (slaapkamer) met 1 radiator en een klein washok. Dakisolatie en buitenmuur isolatie op orde.
Nu heb ik vandaag de radiatoren met Tado knop op 15 graden gezet in de werkkamers en de slaapkamer. Dit is het verloop van de temperatuur en het stookgedrag per ruimte:
Begane grond:
/f/image/LKoYsILenz4H7Nf5aQ1lZtgy.png?f=fotoalbum_large)
Werkkamer 1:
:strip_exif()/f/image/cSZulGFngTzhb2CuosH91ON3.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkkamer 2:
:strip_exif()/f/image/uQ5o54zo5HIJy7YYEyVoJcPw.jpg?f=fotoalbum_large)
Slaapkamer:
/f/image/ZhJ5zLjXvnLV5avFnYtylIwH.png?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn gasverbruik vandaag:
/f/image/FkyEJR5HCteIfVkyjBAxdGVr.png?f=fotoalbum_large)
Vragen die ik heb:
- Is het verstandig om de overige ruimtes op minimaal 15 graden te houden?
- Hoe kan het dat de temperatuur in de woonkamer vanaf 16:00 oploopt, terwijl hij in de woonkamer niet stookt omdat de temperatuur boven de 18 graden is?
- Ik ben ergens bang dat de vvw meestookt met de radiatoren die boven aan gaan als het daar onder de 15 graden komt. Klopt dit en kan dit kwaad?
- Ik lees weleens over pendelen van de CV-ketel. Wordt dit gezien als pendel-gedrag en kan dit kwaad?
- Andere tips waar ik op kan letten?
Excuus voor dit lange topic maar alvast enorm bedankt voor het meedenken!
[ Voor 5% gewijzigd door JeroenVerweij op 20-11-2022 23:01 ]
:strip_exif()/f/image/6obMZssBTFvnANKDM8EHnsQE.jpg?f=fotoalbum_large)