Knip.
[ Voor 99% gewijzigd door FrankoNL op 03-03-2024 18:43 ]
[ Voor 99% gewijzigd door FrankoNL op 03-03-2024 18:43 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Hij staat op Max 75 maar de ketel doet dat eigenlijk nooit. Als hij nu opwarmt staat hij rond de 45/50. Misschien door de thermostaat?Sport_Life schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:22:
Wat is de aanvoer temperatuur van de cv ketel? Die is misschien door vorige eigenaar laag gezet.
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 20-11-2022 22:36 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Waterzijdig inregelen? Nee de kamer heeft eigenlijk alleen die convector en daar valt niet zoveel aan te regelen geloof ik. Ik vroeg me af of een dergelijk trage opwarmtijd normaal is met een modulerend systeem zoals de mijne of dat dit dus verder onderzoek behoeft.The Zep Man schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:34:
Heb je de stappen uit de topicstart van dit topic al gevolgd?
Convector is 280cm en heeft 3 “buizen” tussen de lamellen lopen. Het is er volgens mij een van aluminium. Helaas heb ik het vermogen niet kunnen vinden. Radiator erbij zetten gaat niet eenvoudig worden, de vloer is een gietvloer dus dat betekent dat het een heel duur grapje wordt als ik nieuwe cv leidingen moet laten infresen. Dan kan ik beter direct over op vloerverwarming oid.miciel schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:51:
1 convector je vermogen even snel berrekendt aan de hand van de warte monteur gok metode.
110 m3 x 75 w is 8250 wattage. oftewel 8,25 kw. ik heb veel wonderen gezien in deze wereldt. maar dat niet.
hoe groot is je convector kwa lengte/is het nog zo,n oldscool convector. kan je het vermogen opzoeken.
die lust wel een graadje of 50 start temperatuur. (bij sommige ketels kan je dat instellen/en bij andere niet)
laat die modulernde thermostaat lekker verder zijn werk doen. anders wordt het te duur met de gasprijzen.
ik zou er lekker een extra radiator bijzetten. wel met een eigen aanvoer en afvoer en niet aftappen van de convector. door 15 mm past ongeveer 5 kw als je heel hardt stookt. als je rustiger stokkt is het 4 kw.
[ Voor 31% gewijzigd door FrankoNL op 03-03-2024 18:44 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq