Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Trevvv
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-07 10:57
Beste Tweakers,

Sinds gisteren is het onder de 19 graden in huis geworden en daardoor werd het tijd om de verwarming aan te zetten.

Is het nu nodig om de vloerverwarming langzaam steeds hoger te verwarmen tot zo'n 35-40 graden of is dat opstookprotocol alleen eenmalig bij aanleg?

Alle reacties

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Trevvv schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:58:
Beste Tweakers,

Sinds gisteren is het onder de 19 graden in huis geworden en daardoor werd het tijd om de verwarming aan te zetten.

Is het nu nodig om de vloerverwarming langzaam steeds hoger te verwarmen tot zo'n 35-40 graden of is dat opstookprotocol alleen eenmalig bij aanleg?
Volgens mij hoeft dat niet in stapjes hoor. En hoe wilde je dat doen? Aanvoertemp is altijd t zelfde volgens mij

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Coolmint
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-11 12:58
Dat is eenmalig om de lijm/cement van je vloer niet te laten scheuren. Dat hoeft niet iedere winter opnieuw gelukkig.

• Trevvv
Aha, kijk aan!

Aanvoertemp had ik op 21 gezet met het idee deze elke dag 1.5 graad te vergogen. De CV daarnaast verlaagd naar 30 graden, maar hierdoor vind er bijna continue warmtevraag plaats, als is het maar 0,11m³/h.

Zal morgen de aanvoertemp maar op 35 gaan zetten en tevens de CV naar 50 ofzo (ook voor de convectoren iets fijner).

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:21
Dit kun je prima op de verdeler regelen op de CV hoef je niks te doen.ofwel laten op de stand waar die altijd op stond.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Trevvv
mr_evil08 schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:20:
Dit kun je prima op de verdeler regelen op de CV hoef je niks te doen.ofwel laten op de stand waar die altijd op stond.
Ja, dat is een goede.

De temp. van de CV probeer ik wel nog een beetje te optimaliseren. Omdat wij hier pas een klein jaar wonen is het nog beetje aftasten. Beneden (woonkeuken) is het enige vertrek/etage met VV. De overige etages/vertrekken hebben JAGA convectoren (oudere types uit 2003).

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 11:42
Ik doe zelf wel nog elk jaar een (niet zo langdurig) opstookprotocol omdat ik een houten vloer heb. Die schijnt toch wat gevoeliger te zijn voor plotselinge temperatuurswisselingen. Ik laat deze 's nachts ook maar minimaal afkoelen. Heb zelf het idee (nog niet nagemeten) dat het dagelijkse oppoken in de ochtend niet opweegt tegen de besparing van het niet verwarmen in de nacht.
Pagina: 1