Nedit proline l6 ketel start alleen in cv op na warmwater vr

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbrouwers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-11-2022
Mijn vraag

Onze nefit proline blijft kloten met l6 storing

Der is al van alles aan gedaan printplaat de pen vervangen opnieuw afgesteld van alles

Maar probleem blijft

Wat mij opvalt is dat gedurende de dag ketel hangt in een kapsalon als der geregeld warm water vraag is is der niks aan de hand springt hij ook om naar verwarming en brand gewoon

Als de deur op slot gaat en der is een uur of 2 geen vraag naar warm water geweest en de temp van de ruimte is op temperatuur dus ketel heeft 2 uurtjes niks te doen gehad

Dan start hij niet meer door als je de vraag naar verwarming weer activeerd

Wat hij dan doet is ratelen en de 3 wegklep bedienen icoontje verwarming komt op display ventilator gaat lopen doet een poging op te starten vlammetje brand 3/4 seconden gaat dan uit en ketel doet daarna niks meer

Radiator icoontje in display blijft branden geeft zijn systeemdruk weer en verder niks geen fout melding niks

Op de thermostaat geeft hij wel het vlammetje weer

Zo gauw als je nu warm water gaat vragen schakelt hij om begint gelijk te branden niks aan de hand

Draai je de kraan dicht schakelt hij om naar verwarming radiator komt in display sleuteltje komt in display dan gaat 0U knipperen 10 seconden en start dan zonder problemen de verwarming op

Blijft ook gewoon branden valt tussen door niet uit bij verwarming of bij warmwater niet pas als de ketel meer als 1,5/2 uur in rust stand heeft gestaan is het probleem er

En staat hij iedere ochtend in l6 storing ik vermoed dat dit uit eindelijk komt door wat er allemaal misgaat want alles kwa ionisatie is zoon beetje wel vervangen begrijp ik van de installateur

Info toets 5 seconden 3 x l6 storing

Wie heeft er tips.

Alvast bedankt Sam brouwers

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:07
l6? Bedoel je 6L? Daar vind ik wel iets over. De manual meldt:
6L - Er is onvoldoende ionisatiestroom gemeten tijdens het branden.
• Controleer de dynamische gasvoordruk. (oorzaak: te dunne/verstopte/overbelaste gasleiding of defecte drukregelaar bij de meter)
• Controleer de bekabeling en de connector van de ionisatiepen.
• Controleer de ontstekingsunit op beschadiging en slijtage. Vervang het
onderdeel indien nodig.
Via Google vind ik dit:
...kan het zijn dat de sifon onder de ketel verstopt aan het raken is.

Als de ketel dan vol condenswater staat, stopt deze op ionisatie en als dat door u opgemerkt wordt omdat het koud wordt is het water inmiddels weggelopen (dat heeft tijd nodig) en kan u de ketel resetten en werkt hij weer gewoon. (https://www.klusidee.nl/F...t-code-6-ionisatie.61906/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Schopje van BK naar DEI :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-06 15:30
driewegklep ? of gebrek aan goed onderhoud. (zoals @arievz zegt volle sifon)
sifon legen vullen met koud water tot aangegeven nivo en terug plaatsen.
als je hem niet vult. is er als je pech heb straks iemand bewusteloos of dood.