Foto's
:strip_exif()/f/image/zKZLqGdXfyEUXGpoqpwsIsvn.jpg?f=fotoalbum_large)
Orientatie zuid.
:strip_exif()/f/image/eKdxxU7pGHOz8h4RVoJ8uzYV.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SyUfuDrbblZDuHjss7Ip2Gqq.jpg?f=user_large)
Veranda (kijkend naar het zuiden)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rhnLkb84A9WRvlVdEPCistoa.jpg?f=user_large)
Panelen voornamelijk op west georienteerd worden (als ze daar geplaatst worden)
Beschikbare (dak)ruimte
Dakhelling, 44°aanbouw 21°
Schaduw
Geen schaduw, alleen schaduwinval tijdens zonsopgang ondergang.Jaarverbruik
3300kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
1x35A, Liander komt week 19 om aansluiting aan te passen naar 3 fasen:strip_exif()/f/image/zrD602DqAQUxRqXtEPXXCqmp.jpg?f=fotoalbum_large)
Budget en doel
~ 10k€, volleggen voorbereiding op toekomst (niet meer bijleggen)Wie gaat het project uitvoeren
InstallateurBijhouden van data
Basisinzicht is voldoendeReeds verkregen offertes
:strip_exif()/f/image/m86raegBMe12FKCakg6gyBDJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Offerte1 en 2, legplan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/84aM8wl7ZhL8AefiDqF2TBJk.jpg?f=user_large)
Offerte 3, legplan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f1m5M4vdshf1dnRGsk6BAFj9.jpg?f=user_large)
Offerte 4,5, legplan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LqzUUgxsF0YhoXfFpgf8QtZj.jpg?f=user_large)
Regio
Noord-Holland NoordIk heb al eerder een topic geoopend, de offertes die zoizo afvallen (voornamelijk vanwege prijs >€1,75 Wp) heb ik weggelaten
Offerte 1 en 2 hebben allen ook de veranda meegenomen. Ik heb gevraagd om offertes met string en micro-omvormers. Persoonlijk neig ik naar een string omdat er geen schaduwinval is. ABS opzich interessant omdat je per paneel de monitoring hebt, en kwa prijs gunstiger is ten op zichte van Enphase omvormers
[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 01-12-2022 22:15 . Reden: header fix ]
:strip_exif()/f/image/4ASSNoB9g2K5VYIMwnLMt7OV.jpg?f=fotoalbum_large)