Samsung frame 2022 witte vlekken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-02-2023
Hi,

Ik heb onlangs een samsung the frame 55 inch (2022.model) gekocht en in donkere scenes zitten er allemaal witte vlekken in het scherm. Door de klantenservice van de leverancier wordt verteld dat dit erbij hoort. Is dit echt wat je tegenwoordig van een tv van meer dan 1000 euro lan verwachten of is dit een extreem geval?

Ben benieuwd naar jullie meningen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3z6fkWPIvY9TS9GKC2cotVIe0Ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BA2ehftU8aCqrM6lyPaSRPZu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVZQiYXJXfdSwXrBQVyPYs7-V24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojFny7ANCITVLCPz5fxveUjg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het is voor mij de reden dat ik nooit meer een apparaat met LCD scherm koop. Ze hebben altijd last van backlight bleeding, spotlighting, clouding, halos en andere gebreken veroorzaakt door een backlight met weinig LEDs.

Scroll hier eens doorheen, veel lotgenoten met een Frame TV met dezelfde klachten: https://eu.community.sams...eeding-issue/td-p/5475918

Retourneren is een optie, maar je kan een exemplaar krijgen dat het even erg heeft of nóg erger. Een frame tv is relatief duur voor de beeldkwaliteit die je krijgt, je betaalt extra voor het schilderij concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:22

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bij The Frame betaal je voor de vormgeving, niet voor de televisie. Technisch is The Frame een basis-LCD met randverlichting. Randverlichting is de meest eenvoudige vorm van verlichting, die bij kleine televisies goed werkt, maar bij grote televisies snel oneffenheden in het beeld veroorzaakt. Dit omdat de afstand tot de rand groot is, daarmee wordt het voor fabrikanten lastiger om het scherm uniform te belichten.

Ondanks dat dit soort kwesties bij de gebruikte techniek horen, vallen je foto's mij wel een beetje tegen. Wat ik zie is op zich volstrekt normaal, maar ik ben het met je eens dat de kleurverschillen wel erg groot zijn.

Ik zou proberen de televisie om te ruilen, gezien je negatieve ervaring zou ik dan direct voor een OLED gaan, sowieso is mijn advies "OLED, tenzij...". Overigens kun je ook met LCD veel beter slagen, maar dan je heb je een apparaat met betere techniek nodig. The Frame zit wat techniek betreft onderaan de ladder, een apparaat boven aan de ladder zal dit soort problemen veel minder hebben, maar... perfect uniform krijg je LCD niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterB1
Dank voor de reacties!

Zojuist contact opgenomen met de klantenservice. De Frame gaat geruild worden voor een samsung S95B qd OLED of de QN95B NEO QLED, deze schijnt de bleeding niet te hebben.

In principe wil ik voor de OLED gaan alleen deze heeft de one connect box niet waardoor de tv 4cm dik is ipv 2cm en niet zo strak tegen de muur kan als de QN95B.

Is er iemand die ervaring heeft met NEO QLED? Ben benieuwd van gebruikers hoeveel dit scheelt met OLED.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 16:05
Waarom ga je dan niet voor een lg g2?
Inclusief een muur beugel.
Zo goed als het zelfde effect als de frame van samsung.
Maar dan met nieuwe techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:35
De gebruikte beeldinstellingen zijn sowieso gedeeltelijk de boosdoener, waarschijnlijk heb je momenteel aardig wat beeldverbeteraars aanstaan, relatief hoge brightness en staat de colour temp te cool.

Zoals gasemans aangeeft, is de LG 55G2 de meest logische keuze. Dan krijg je over all een betere bouwkwaliteit dan de S95B, gallery look, Dolby Vision Support en een fijnere/ snellere OS.

[ Voor 4% gewijzigd door Freshouttheoven op 21-11-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:24

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Als ik de foto's op de Samsung community bekijk, dan valt op dat de meeste bleeds dit patroon hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqZ3pikmkHJEbgXdEalXBdZK_1M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H8W76YVC6VtLBiinJvUabqSR.jpg?f=user_large

Een vlek in iedere hoek en vier vlekken in een rechthoek in het midden. Dit is geen backlight bleed of oneffenheid door een zijbelichting, maar waarschijnlijk een ontwerp- of productiefout. Die vier vlekken i nhet midden doen mij vermoeden dat het iets met schroeven te maken heeft; wellicht zijn de schroeven te vast aangedraaid of is het de VESA-mount die problemen geeft met de backlight.

Hoe dan ook: dit kan Samsung m.i. niet afdoen met "dit hoort erbij".

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:35
Heroic_Nonsense schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:11:
Als ik de foto's op de Samsung community bekijk, dan valt op dat de meeste bleeds dit patroon hebben:

[Afbeelding]

Een vlek in iedere hoek en vier vlekken in een rechthoek in het midden. Dit is geen backlight bleed of oneffenheid door een zijbelichting, maar waarschijnlijk een ontwerp- of productiefout. Die vier vlekken i nhet midden doen mij vermoeden dat het iets met schroeven te maken heeft; wellicht zijn de schroeven te vast aangedraaid of is het de VESA-mount die problemen geeft met de backlight.

Hoe dan ook: dit kan Samsung m.i. niet afdoen met "dit hoort erbij".
Met de juiste instellingen zal de hoeveelheid backlight bleeding al een stuk minder zichtbaar zijn. Vaak zijn dit soort afbeeldingen niet representatief tijdens dagelijks gebruik, denk o.a. aan verkeerde beeldinstellingen in combinatie met verkeerde camera exposure/ iso. Gebruik bij een Samsung tv de volgende instellingen; Picture mode 'Movie' kleuren temp. 'Warm 2' en helderheid rond de 120 cd/m² in de avond en backlight bleed zal minder zichtbaar zijn.

Dit neemt niet weg dat de kernwaarde 'kwaliteit' voor Samsung een onbekend begrip is, bouwkwaliteit, technisch ontwerp en onderdelen zijn over het algemeen van middelmatig niveau. Wanneer je als producent meer aandacht en geld besteed aan een goed ontwerp en niet bezuinigt op materialen kun je –voor LCD begrippen– met zowel een edge led als direct led implementatie een zeer goede uniformiteit behalen.

Sony bewijst dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB1
@gasemans Thanks voor de tip van de G2. Zojuist bekeken in de mediamarkt en ziet er prachtig uit.

Enige waar ik me zorgen om maak is dat het scherm net een spiegel is. Hetzelfde geldt overigens voor de Samsung QN95B. Iemand hier ervaringen met de G2 of QN95B in een redelijk lichte kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:22

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Meestal is het geen probleem, omdat je recht voor of tenminste eniger mate voor het scherm zit en dan zou het raam zich achter je moeten bevinden voordat de reflecties je kunnen bereiken.

Fabrikanten geven OLED-televisies een glad oppervlak opdat je meer scherpte waarneemt. Bij een LCD doen ze dat niet omdat de verstrooiing van het licht helpt met het verbeteren van de kijkhoeken en nemen ze de lagere scherpte voor lief. Bij OLED is er geen kijkhoekprobleem, dus biedt men je liever de maximale beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 16:05
WouterB1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:50:
@gasemans Thanks voor de tip van de G2. Zojuist bekeken in de mediamarkt en ziet er prachtig uit.

Enige waar ik me zorgen om maak is dat het scherm net een spiegel is. Hetzelfde geldt overigens voor de Samsung QN95B. Iemand hier ervaringen met de G2 of QN95B in een redelijk lichte kamer?
Ik moet zeggen dat ik hem alleen nog maar gezien heb terwijl die aan stond met natuurlijk demo shit er op.
en heb toen me er niet aan geërgerd.
beter gezegd niet eens waargenomen dat hij zo een spiegel is.
Dit zal mogelijk wel anders zijn wanneer hij uit staat natuurlijk.

Maar goed.
Ik heb alleen vrouwen in huis naast mij dus zo een spiegel extra vinden zij dan waarschijnlijk niet erg.

Ik ben zelf ook van plan om die te kopen.
Heb eerst ook naar de frame gekeken.
maar doordat die oudere technieken gebruikt meteen gekeken naar de LG G2.
Pagina: 1