Ik weet dat het eigenlijk niet gewenst is om dit soort topics te plaatsen, maar met alle miskopen die ik al achter de rug heb wil ik deze keer zeker van m'n zaak zijn.
Ik ben momenteel in het bezit van een:
Celeron 500@500 (klereding word 75 graden als ik hem op 562 zet (hoger kan ie al niet eens))
128 MB PC100 noname geheugen (komt zeer traag uit testproggie's)
Asus P3B-F moederbord (tot 1 GHz P3)
Guillemot 3D Prophet SE SDR (SE = lager geclocked)
Verder nog een SBLive, 8x4x24 SCSI writer, Ultraplex 40 SCSI + monitor, keyboard, muis enzo... die wil ik gewoon houden.
Ik merk dat mijn PC te traag word voor wat ik ermee wil doen. Een DivX'je op de hoogste kwaliteit bekijken lukt al niet eens zonder dat het beeld en geluid a-synchroon gaan lopen en de nieuwste games speel ik ook al niet meer in 1024x768 zonder haperen.
Nu zat ik zelf te denken aan de volgende upgrade;
Het moederbord ben ik nog niet helemaal zeker over, als ik deze neem wil ik wel de versie met dipswitches en zonder onboard sound.
Ik weet niet wat de Radeon 8500 gaat kosten, maar ik gok op ongeveer 900? klopt dit een beetje?
Het punt is nu dat ik net lees dat de northwood er ook binnenkort aankomt, en die nieuwe van AMD, Palomino ofzo
Is het verstandig om dit nu aan te schaffen? Of kan ik beter eerst ff een celeron 1000 + 256 MB RAM kopen en wachten op de nieuwe generatie procs?
Alvast bedankt voor jullie advies.
Ik ben momenteel in het bezit van een:
Celeron 500@500 (klereding word 75 graden als ik hem op 562 zet (hoger kan ie al niet eens))
128 MB PC100 noname geheugen (komt zeer traag uit testproggie's)
Asus P3B-F moederbord (tot 1 GHz P3)
Guillemot 3D Prophet SE SDR (SE = lager geclocked)
Verder nog een SBLive, 8x4x24 SCSI writer, Ultraplex 40 SCSI + monitor, keyboard, muis enzo... die wil ik gewoon houden.
Ik merk dat mijn PC te traag word voor wat ik ermee wil doen. Een DivX'je op de hoogste kwaliteit bekijken lukt al niet eens zonder dat het beeld en geluid a-synchroon gaan lopen en de nieuwste games speel ik ook al niet meer in 1024x768 zonder haperen.
Nu zat ik zelf te denken aan de volgende upgrade;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| AMD Athlon Thunderbird 1400 (AYHJA core) f 355,- Asus A7M266 f 449,- 2x 256MB PC2100 DDR SDRAM (Micron / Crucial) f 224,- Goede cooler ?? f 80,- ATI Radeon 8500 f 900,- DVD-Speler f 300,- kast + voeding (AOpen HQ08?) f 250,- ------------------------------------------------------ totaal: 2558,- >> laten we zeggen 2600,- |
Het moederbord ben ik nog niet helemaal zeker over, als ik deze neem wil ik wel de versie met dipswitches en zonder onboard sound.
Ik weet niet wat de Radeon 8500 gaat kosten, maar ik gok op ongeveer 900? klopt dit een beetje?
Het punt is nu dat ik net lees dat de northwood er ook binnenkort aankomt, en die nieuwe van AMD, Palomino ofzo
Is het verstandig om dit nu aan te schaffen? Of kan ik beter eerst ff een celeron 1000 + 256 MB RAM kopen en wachten op de nieuwe generatie procs?
Alvast bedankt voor jullie advies.