nextcloud collabora office

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremeijer0071
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Beste Tweakers,
Ik heb als hobby een nextcloudserver opgezet via een tutrial en dat is allemaal goed gegaan want het werkt zoals het zou moeten. Alleen nu wilde ik dus ook een office omgeving erbij hebben. Ik heb dus een tuturial gevolgd van linuxbabe:

https://www.linuxbabe.com...enextcloud-without-docker

En ook dat werkt in de zin dat ik de juiste verbinding kan maken met mijn server, alleen loop ik tegen een probleem op namelijk dat ik geen text zie als ik wat wil typen,

zie voor informatie deze afbeelding: https://ibb.co/4wkgCvT

Er was een tijdje dat het zonder problemen werkte alleen heb ik denk ik iets gedaan (weet niet wat ) waardoor het niet meer werkt. Het kan ook zomaar zijn dat het een bepaalde optie is in de office waar ik niets van afweet.

Ik draai de nextcloud op een ubuntu server 22.04.

Ik hoop dat jullie als ervaren tweakers hier iets van weten, Als er vragen zijn dan hoor ik dat uiteraad graag.

Alvast bedankt voor de reacties

Beste antwoord (via andremeijer0071 op 20-11-2022 20:09)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er was een tijdje dat het zonder problemen werkte alleen heb ik denk ik iets gedaan (weet niet wat ) waardoor het niet meer werkt.
Opgelost toch? Dan zet je de backup terug van die dag dat het nog wel werkte?

Oke, even terug naar de basics: heb je alle stappen van de tutorial dan nogmaals nagelopen en gecontroleerd of de instellingen zoals die daar gemaakt / aangeraden worden nog steeds aanwezig zijn op jouw Nextcloud-instance?

En daarna, hoe werkt het niet? Zit je op Windows? MacOS? Welke browser(s)? Welke versie? Heb je misschien een overijverige ad-blocker? Is je certificaat van je Nextcloud verlopen / non-secure? Staat er iets in je collabora_error aan informatie?

Ik heb (dagelijks) tickets van "ja, ik heb ECHT niets veranderd aan mijn werkplek" dus het zal wel aan "de server" liggen. Dus, voor jou, als beheerder en gebruiker, zal je helaas beide plekken moeten troubleshooten en met enige deductie aan de gang gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er was een tijdje dat het zonder problemen werkte alleen heb ik denk ik iets gedaan (weet niet wat ) waardoor het niet meer werkt.
Opgelost toch? Dan zet je de backup terug van die dag dat het nog wel werkte?

Oke, even terug naar de basics: heb je alle stappen van de tutorial dan nogmaals nagelopen en gecontroleerd of de instellingen zoals die daar gemaakt / aangeraden worden nog steeds aanwezig zijn op jouw Nextcloud-instance?

En daarna, hoe werkt het niet? Zit je op Windows? MacOS? Welke browser(s)? Welke versie? Heb je misschien een overijverige ad-blocker? Is je certificaat van je Nextcloud verlopen / non-secure? Staat er iets in je collabora_error aan informatie?

Ik heb (dagelijks) tickets van "ja, ik heb ECHT niets veranderd aan mijn werkplek" dus het zal wel aan "de server" liggen. Dus, voor jou, als beheerder en gebruiker, zal je helaas beide plekken moeten troubleshooten en met enige deductie aan de gang gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremeijer0071
@MAX3400 hartelijk bedank voor de snelle reactie. Helaas ben ik maar een hobbist en heb ik geen backup gemaakt, dat is zeker iets om te gaan doen in de toekomst. Ik zit op een ubuntu os en gebruik google chrome. Het zijn zeer waardevolle aanbevelingen die u doet, en ik zal ze eens stuk voor stuk langs gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andremeijer0071
@MAX3400 Ik heb het op een andere webbrouwser geprobeerd en daar werkt het dus allemaal zoals het hoord. Het probleem lijkt zich dus vooral in google chrome af te spelen. Nogmaals bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 16:22

skate master

Autodesk Educator Expert

andremeijer0071 schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:35:
@MAX3400 Ik heb het op een andere webbrouwser geprobeerd en daar werkt het dus allemaal zoals het hoord. Het probleem lijkt zich dus vooral in google chrome af te spelen. Nogmaals bedankt voor de hulp
Cache van de browser al eens leeg gemaakt?
Aangezien het in een andere browser wel werkt zou ik dat eens proberen.