Plex op LG tv DNS mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 19:02
Sinds kort over gestapt van Videostation Synology naar PLex wat een verschil zeg.
Als extra zag ik dat onze LG tv ook de Plex app heeft en je daar ook handmatig een IP adres van een Plex server kan instellen, dit werkt prima.
Weten jullie of dit ook extern kan, dus als je niet op het LAN zit? Ik kan geen DNS invullen ergens dus het lijkt van niet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo "extern"? En wat bedoel je met niet op LAN?

Sleep je je TV dan elke dag mee overal heen? Zo ja, jouw TV heeft geen eigen internet dus ik neem aan dat die dan wired/wireless op een hotspot, router, etc is aangesloten? Normaliter komt je DNS toch mee in DHCP-option 6, samen met option 1, 3 en 51?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 18:11

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Ik bedoel met Plex op een NAS kun je extern dus niet via je eigen LAN de library ook bereiken. Dit is geen probleem op je telefoon bijvoorbeeld. Je kan via de Plex server een ander apparaat "uitnodigen"
Nu op een TV Plex app zie ik zo niet hoe je extern kan verbinden via DNS. Ik zie wel handmatig een server toevoegen met IP, dat al dan een extern IP kunnen zijn, maar hier kun je geen DNS naam invullen.

Ik bedoel natuurlijk iemand anders met een LG tv app die mijn Plex op mijn NAS wil bereiken.

• bfrqrv
hebbes gaat gewoon op account uiteraard