256 MB SDRAM kopen. Waarop te letten?

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Dagdag,

Ik heb een pIII-800eb op een ASUS CUV4X plank. Ik heb nu 128 mb geheugen. (Geen flauw id welk merk) En wil er met de idioot lage prijzen van het moment graag 256 mb bijkopen. Maarre, koop ik geen kat in de zak als ik bijvoorbeeld bij "Queen Systems" (Pricewatch t.net => 62,_ + 9,_ rembours) gewoon 256MB PC133 SDRAM koop?
Moet ik letten op merken? Of is dat stiekum onzin?
Is er nog iemand die denkt dat de prijzen NOG verder omlaag gaan in de loop der tijd? Of mag ik welles opschieten voor het te laat is en de boel weer stijgt?

Bvd,
Niek

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
als je niet gaat overklokken, is in principe elk geheugen goed... als ik jou was zou ik net niet het allergoedkoopste geheugen kopen.
Je kunt op sommige plaatsen "OEM" geheugen kopen en "Brand" geheugen, Brand is meestal een paar gulden duurder maar die zou ik dan ook nemen.
Ik denk niet dat de sdram-prijzen veel lager zullen worden...

• cornelixnootje1
Overklokken was niet de bedoeling nee. Ik krijg hem stabiel op slechts 852mhz. Niet bizar de moeite waard ofzo...

• TweakBoy
  • Laatst online: 20-08 16:40

TweakBoy

---

Allereerst: wil je een A-merk of B-Merk?

Op A-merken krijg je 10 jaar garantie en is de toegangstijd 1 ns sneller dan de B-merken met (max.) 2 jaar garantie. Voor 256 MB geheugen zou ik wel een A-merk nemen als ik jouw was, dan kun je nog terug naar de leverancier als er problemen optreden.

De merken Kingston (tijdelijk zeer moeilijk verkrijgbaar = Zeldzaam), Hyundai en Mitsubitsi -Chipset zijn redelijke A-merken. je kunt ze al voor max 189 piek krijgen bij een goede computerzaak.

Wat de pricelist betreft: dat geldt voor de B-merken.

Toekomstverw8tingen: de prijzen zullen zakken. en blijven dat doen zolang P4 in ontwikkeling blijft en dus de RIMM's blijven ontwikkelen. Dan wordt de SDRAM verwaarloosd en dus wordt het theoretisch goedkoper.

Mvg.
TweakBoy

---

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou niet bij Queens Systems kopen, zie de pricewatch. Volgens de website van Kingston gebruiken zei gewoon 7.5 ns voor 133 mhz, niks bijzonders dus.

• cornelixnootje1
Naja, 2 jaar garantie moet genoeg zijn hoor. Ik was niet van plan deze pc dan nog te hebben... Zijn die nsecs merkbaar of zie je die alleen terug in benchmarks e.d.?

Ik denk dat ik voorlopig nog maar even w8 met kopen als het toch nog goedkoper wordt. Wie weet koop ik dan 512 MB. :9

Ontstaat er dan ook niet een schaarste op een gegeven moment waardoor de prijzen ver3voudigen (zoals bij het gewone RAM) Of duurt dat nog wel een jaartje of 2?

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Ik lees hier regelmatig over mensen die problemen hebben met upgrade a.g.v. double sided <> single sided, en unregistered <> registered.

Zijn dat geen zaken om rekening mee te houden? Of 'slikt' dat moederbord van alles door elkaar...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41

Klippy

Still Game

Op woensdag 29 augustus 2001 16:22 schreef Jake Blues het volgende:
Ik lees hier regelmatig over mensen die problemen hebben met upgrade a.g.v. double sided <> single sided, en unregistered <> registered.

Zijn dat geen zaken om rekening mee te houden? Of 'slikt' dat moederbord van alles door elkaar...
Zou in 't boekje van je moederbord moeten staan.
Meeste bordjes pakken single en dubble sided gewoon doorelkaar.

Aleen PC100 en PC133 samen, draait vaak niet op 133, soms wel, moet je testen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1