Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannabe007
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-02 17:12
Hallo energiebespaarders,

Wie kan me helpen aan een (smart) stekker die afsluit nadat het opladen van een apparaat klaar is?

We kennen allemaal het probleem: je laadt een apparaat op en haalt de oplader een hele tijd later deze weer uit het stopcontact. Om overladen en/of stroomgebruik van een adaptor tegen te gaan, ben ik op zoek naar een stekker, analoog aan een smart stekker, die de stroom afschakelt nadat het opladen klaar is. Ondanks uitgebreid zoeken, heb ik dit niet kunnen vinden. Daarom heb ik mijn hoop gevestigd op deze community en dat iemand me kan wijzen waar dit te vinden is.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-05 13:33

Sharky

Skamn Dippy!

Wil je dat om kosten te besparen of vanuit ecologisch uitgangspunt? Een efficiente lader verbruikt passief 10-15 wH. Een oplossing die hem uitschakelt als de belasting op dat niveau zit kost meer dan hem af en toe vergeten uit het stopcontact te halen.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En dan gebruikt de stekker weer constant stroom in te detecteren of het aangesloten apparaat stroom gebruikt. Wat ga je dan doen, je stekker in een stekker stoppen die detecteert of er stroom gebruikt wordt? Stekkers all the way down?

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 20-11-2022 17:07 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:53
Opladers van telefoons gebruiken erg weinig stroom als ze niks doen. (Rond de 2w per uur)

Ik denk dat de beste en goedkoopste optie gewoon een analoge timer is. Want een slimme stekker verbruikt ook zo 1-2 w.

[ Voor 53% gewijzigd door alwind op 20-11-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:26
zag van de week zelfs bij het opladen op mijn telefoon de melding komen van, langzaam opladen gestart om <tijd van mijn wekker> op 100% te komen

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal