Goedemiddag,
Ik ben in het bezit van een EvoHome systeem, maar heb sinds kort deze aan HomeAssistant gehangen en zie bijzonder gedrag van het systeem.
Om het simpel te houden heb ik in mijn woonkamer 1 HR92 ventiel.
Mijn intergas CV ketel is aangesloten op de opentherm RF module van Honeywell.
Als ik de setpoint van de woonkamer instel op 20 graden, zie ik netjes dat de zone vol gas geeft en daarna ook rustig afbouwt. Tot zo ver gaat alles goed, echter als de woonkamer de setpoint al heeft gehaald blijft deze maar warmte vragen, zie onderstaande screenshot:
/f/image/Wj8xnWCmj00sFw85q7tXi8vP.png?f=fotoalbum_large)
Als ik vervolgens de sepoint met een halve graad verlaag zie ik de volgende situatie ontstaan, mijn warmtevraag valt weg, echter blijft de radiator nog deels open.
/f/image/7DkWWvBDDoNgmaSTZytgT0hM.png?f=fotoalbum_large)
Als gevolg hiervan blijft er nog steeds een warmtevraag aanwezig op mijn CV ketel.
/f/image/TL1nX99OaTk6Dgp3YMRM0DyD.png?f=fotoalbum_large)
Deze warmtevraag valt past weg als de klep volledig gesloten is zie ook onderstaande uitleg bij Honeywell https://ensupport.getconn...es-to-fire?language=en_US
Echter valt deze pas weg als ik mijn setpoint 2 graden onder de huidige temperatuur zet.
/f/image/cDbdlcP8WiFeeflxWpAU9oA8.png?f=fotoalbum_large)
Zoals jullie misschien begrijpen heb ik een aantal vragen:
Waarom gaat de HR92 niet dicht als deze bijna bij zijn setpoint is?
Waarom als de zone geen vraag meer heeft, blijft er een warmtevraag bij de CV?
En hoe kan dit fatsoenlijk worden opgelost?
Ik ben in het bezit van een EvoHome systeem, maar heb sinds kort deze aan HomeAssistant gehangen en zie bijzonder gedrag van het systeem.
Om het simpel te houden heb ik in mijn woonkamer 1 HR92 ventiel.
Mijn intergas CV ketel is aangesloten op de opentherm RF module van Honeywell.
Als ik de setpoint van de woonkamer instel op 20 graden, zie ik netjes dat de zone vol gas geeft en daarna ook rustig afbouwt. Tot zo ver gaat alles goed, echter als de woonkamer de setpoint al heeft gehaald blijft deze maar warmte vragen, zie onderstaande screenshot:
/f/image/Wj8xnWCmj00sFw85q7tXi8vP.png?f=fotoalbum_large)
Als ik vervolgens de sepoint met een halve graad verlaag zie ik de volgende situatie ontstaan, mijn warmtevraag valt weg, echter blijft de radiator nog deels open.
/f/image/7DkWWvBDDoNgmaSTZytgT0hM.png?f=fotoalbum_large)
Als gevolg hiervan blijft er nog steeds een warmtevraag aanwezig op mijn CV ketel.
/f/image/TL1nX99OaTk6Dgp3YMRM0DyD.png?f=fotoalbum_large)
Deze warmtevraag valt past weg als de klep volledig gesloten is zie ook onderstaande uitleg bij Honeywell https://ensupport.getconn...es-to-fire?language=en_US
Echter valt deze pas weg als ik mijn setpoint 2 graden onder de huidige temperatuur zet.
/f/image/cDbdlcP8WiFeeflxWpAU9oA8.png?f=fotoalbum_large)
Zoals jullie misschien begrijpen heb ik een aantal vragen:
Waarom gaat de HR92 niet dicht als deze bijna bij zijn setpoint is?
Waarom als de zone geen vraag meer heeft, blijft er een warmtevraag bij de CV?
En hoe kan dit fatsoenlijk worden opgelost?