Vraag

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17
Ik heb de afgelopen tijd geïnvesteerd in zonnepanelen en airco’s om de woning elektrisch te verwarmen. Daardoor ben ik gunstiger uit.

Echter, met het prijsplafond is het mij onduidelijk. Ik heb namelijk een vast contract waarbij ik de hoofdprijs betaal voor gas, maar in ruil daarvoor ook de hoofdprijs krijg voor teruggeleverde elektriciteit (panelen hebben overcapaciteit omdat ik tzt volledig over wil naar warmtepomp).

Mijn vraag is nu of het prijsplafond ook invloed heeft op de contractueel overeengekomen terugleververgoeding. Zo niet ben ik namelijk weer goedkoper uit met gas stoken.

Ik heb mijzelf de pleuris gezocht, maar nergens kunnen vinden. Iemand hier die het antwoord toevallig weet?

Alle reacties

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:19
Bijzonder hoor dat je met gas stoken goedkoper uit zou zijn. Kun/wil je de huidige contractuele tarieven hier noemen en wat is de resterende contractduur?

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat heeft een contract voor electriciteit met een contract voor gas te maken?

Ik zal de vraag gelijk beantwoorden: Niets, je kan voor elk product een andere gunstige leverancier zoeken.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het subforum waarop je post gaat over duurzaamheid, niet over zuinigheid. Het klimaat boeit je, in tegenstelling tot je portemonnee, dus niets?

Het is ook erg vreemd dat je denkt dat het prijsplafond het goedkoper maakt om met gas te stoken. Heb je een terugleververgoeding van meer dan 70 cent nodig om uit te komen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17
Het is zelfs ruim 90 cent.

Verder stel ik gewoon een vraag. Heel raar om daaruit te concluderen dat ik niets om het klimaat geef.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:15
Prijsplafond is nog helemaal niet zeker dus er is ook geen uitwerking van. Je moet nog even geduld hebben.

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-11 00:43

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

DS7 schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:03:
Ik heb de afgelopen tijd geïnvesteerd in zonnepanelen en airco’s om de woning elektrisch te verwarmen. Daardoor ben ik gunstiger uit.

Echter, met het prijsplafond is het mij onduidelijk. Ik heb namelijk een vast contract waarbij ik de hoofdprijs betaal voor gas, maar in ruil daarvoor ook de hoofdprijs krijg voor teruggeleverde elektriciteit (panelen hebben overcapaciteit omdat ik tzt volledig over wil naar warmtepomp).

Mijn vraag is nu of het prijsplafond ook invloed heeft op de contractueel overeengekomen terugleververgoeding. Zo niet ben ik namelijk weer goedkoper uit met gas stoken.

Ik heb mijzelf de pleuris gezocht, maar nergens kunnen vinden. Iemand hier die het antwoord toevallig weet?
Dat is nog niet echt duidelijk. Het prijsplafond lijkt over het netto verbruik te gaan, dus levering min teruglevering, dus met overcapaciteit betwijfel ik of het van toepassing zal zijn?

Gas en elektriciteit kun je losse contracten voor afsluiten.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Pagina: 1