Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic
ik ga een beetje meteen naar de kern:
Ik ga in principe voor oled en dan LG. Betere os en user interface dan Samsung.
Bencemark was de samsung neo Qled 55qn85b (die had ik gekozen als nieuwe smarttv)en de LG zag er beter uit.(voorzover je dat kan bepalen in een winkel. 😬)
Opzich is Samsung prima maar ik vond de oleds rustiger beeld geven.
En met foto's kijken denk ik dat de oled mooier resultaat kan geven. Betere hue en saturatieverloop.
Wat ik naar huis genomen heb is de oled55CS6la.
Thuis 1 dag, heb ik wat problemen met saturatie instellingen iets te zuurstok en dichtlopende donkere kleding.
Tevens ondervond ik wat streep vorming in beeld zoals vroeger looplijnen op celluloid.
:strip_exif()/f/image/0h6ZS0rJMUwBUR9IdAUsRT3v.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik ergens gelezen dat de CS een C1 panel is met C2 processor.
120hz verversing vs C2 100HZ.
Gezien t feit dat ik lange tijd een nieuwe smart tv koop is een extra 200 300 niet t probleem zolang ik zeker weet dat de C2 panel versie echt beter is.
Ik heb al gevonden
Hogere nits waarden. 700/800 vs 1000 nits overdag fijner.
Inbrand risico is minder van de C2
Het schijnt dat de zwart en near zwart definities van de C2 beter zijn. (minder dicht lopen.
Kan de 120Hz niet voor andere markt zijn?
Wij hebben 230vac 50hz dus de verwachting is dat dan 100Hz natuurlijker is.(geen idee of dat tegenwoordig nog van invloed is.)
Verder heb ik wat lopen klooien met settings en ben duidelijk nog zoekende naar juiste kijkwaardes.
Vind vooral de contrast waardes in donkere plekken teveel dichtlopen.
Wat wel is dat natuurlijk apps streamingdiensten ook lopen te klooien met kleuren.
Calibratie is pas na 1 maand zinnig volgens een site.
Mijn vraag is kan ik beter upgraden naar C2 panel?
Ik heb vast mogelijkheid tot omruil als ik duurder ga.
ik ga een beetje meteen naar de kern:
Ik ga in principe voor oled en dan LG. Betere os en user interface dan Samsung.
Bencemark was de samsung neo Qled 55qn85b (die had ik gekozen als nieuwe smarttv)en de LG zag er beter uit.(voorzover je dat kan bepalen in een winkel. 😬)
Opzich is Samsung prima maar ik vond de oleds rustiger beeld geven.
En met foto's kijken denk ik dat de oled mooier resultaat kan geven. Betere hue en saturatieverloop.
Wat ik naar huis genomen heb is de oled55CS6la.
Thuis 1 dag, heb ik wat problemen met saturatie instellingen iets te zuurstok en dichtlopende donkere kleding.
Tevens ondervond ik wat streep vorming in beeld zoals vroeger looplijnen op celluloid.
:strip_exif()/f/image/0h6ZS0rJMUwBUR9IdAUsRT3v.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik ergens gelezen dat de CS een C1 panel is met C2 processor.
120hz verversing vs C2 100HZ.
Gezien t feit dat ik lange tijd een nieuwe smart tv koop is een extra 200 300 niet t probleem zolang ik zeker weet dat de C2 panel versie echt beter is.
Ik heb al gevonden
Hogere nits waarden. 700/800 vs 1000 nits overdag fijner.
Inbrand risico is minder van de C2
Het schijnt dat de zwart en near zwart definities van de C2 beter zijn. (minder dicht lopen.
Kan de 120Hz niet voor andere markt zijn?
Wij hebben 230vac 50hz dus de verwachting is dat dan 100Hz natuurlijker is.(geen idee of dat tegenwoordig nog van invloed is.)
Verder heb ik wat lopen klooien met settings en ben duidelijk nog zoekende naar juiste kijkwaardes.
Vind vooral de contrast waardes in donkere plekken teveel dichtlopen.
Wat wel is dat natuurlijk apps streamingdiensten ook lopen te klooien met kleuren.
Calibratie is pas na 1 maand zinnig volgens een site.
Mijn vraag is kan ik beter upgraden naar C2 panel?
Ik heb vast mogelijkheid tot omruil als ik duurder ga.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....