Kleinste afwijking != het kleinste getal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJvdM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 01:19
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, dus ik ben geregeld monitoren aan het vergelijken in de pricewatch.

Nou zie ik er bij het vergelijken van de kleurtemperatuur het kleinste getal wordt aangegeven als de beste van de vergelijking. Tewijl dit volgens mij het getal wat het dichtst bij 0 zou moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZgIPvS5v0hnhlL3fsztS4zwW1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hkHkMjqZcGf7Fhyv3RjItgkT.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je dat de linker monitor slechts 3 kelvin naast het doel zit, en de rechter -550 kelvin. Toch wordt de rechter kolom groen weergegeven. Vermoedelijk omdat dit het laagste getal is. In het geval zou toch de rechter monitor beter zijn omdat de afwijking kleiner is.

Of zit ik er zelf helemaal naast?

Groeten,

JJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:40

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@JJvdM Ik heb de vraag intern doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Dat komt omdat onze benchmarkdatabase enkel onderling kan vergelijken en daarbij 'hoger is beter' of 'lager is beter' hanteert. Er is geen optie om afwijking van een target te definieren.Hier is 'lager is beter' gekozen, wat tot deze gekke situatie leidt. Als we het andersom zouden doen, met 'hoger is beter' definieren, zou een scherm met een kleurtemperatuur van 7900K beter uit de test komen dan een scherm van 6510K :)

In dit geval is het inderdaad dat de ProLite de betere kleurtemperatuur weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:40

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Zet ik ondertussen het topic door naar Mooie Features, aangezien we hier de hulp van development nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Is het dan niet makkelijker om de data "afwijking" weer te geven als absoluut getal?
Dan kan je met de huidige database functie 'lager is beter' alsnog tot het juiste product komen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.