Draaikiepramen en kou tussen de kieren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:07
Hello ik huur een studio van zo een 25-30m2. Vrij oud pand. Ik heb ontzettend veel last van mijn grote draai/kiepramen. Zijn een 4-tal ramen, een groot deel van mijn buitenmuur. Door de kieren komt een koude wind naar binnen. Dit vond ik normaliter geen punt, mijn energieverbruik was door de grootte van mijn studio vrij laag dus ik stookte erop los. Dit jaar zal dat anders moeten.

Hoe kan ik deze kiertjes aanpakken? Of zal ik dit aan de woningbouw overlaten? (Weet even niet hoe snel zij zullen reageren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:02
Ik zou sowieso de woningbouw bellen. Wellicht hebben zij al hier een plan voor liggen.

Daarnaast zou je met tochtstrips kunnen werken. Maar dat hangt af waar precies de tocht vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:52
Kiertjes pak je aan door er iets tussen te stoppen. Krant, sok, plakband, maar als het huur is zou ik wel direct de verhuurder gaan vertellen dat dit zo niet langer kan.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:07
corporalnl schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:14:
Ik zou sowieso de woningbouw bellen. Wellicht hebben zij al hier een plan voor liggen.

Daarnaast zou je met tochtstrips kunnen werken. Maar dat hangt af waar precies de tocht vandaan komt.
Yes ik zal ze maandag eens bellen. Zou het raam nog wel open kunnen met tochtstrips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:26
Draai-kiepraam van hout en kunstof? En heb je tocht om het kozijn of tussen het bewegende deel en vaste deel van het kozijn?

Rubbers insmeren is sowieso altijd een goed idee en kleine moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Als het tussen de bewegende delen is en huur: bij de bouwmarkt heb je voor een paar euro tochtband van verschillende diktes. Dat veert mee en sluit dus af.

Begin overigens eens met de rubbers schoon te maken inclusief rest van kozijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-07 16:25

royhoi

-

Weet niet wat voor ramen jij heb maar ik hem die van mij (bj2007) laatst opnieuw afgesteld zodat ze strakker sluiten. Scheelt enorm.

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
royhoi schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:28:
Weet niet wat voor ramen jij heb maar ik hem die van mij (bj2007) laatst opnieuw afgesteld zodat ze strakker sluiten. Scheelt enorm.
Dat kun je eventueel ook zelf. Er zitten concentrische palletjes waarbij je het dichter/verder van het raam kunt trekken. Zie internet/youtube.
Pagina: 1