Praktische vragen over 4G en betalen in Barcelona

Pagina: 1
Acties:
  • 686 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickD007
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05 12:19
Hallo Allen,

Ik ga binnenkort een week naar Barcelona, en heb een aantal praktische vragen die iemand die er recent is geweest en/of er bekend is vast zo kan beantwoorden.

1) Kun je met je Nederlandse ING pinpas gewoon geld uit de muur halen bij een ATM automaat.
2) Kun je met je Nederlandse ING pinpas betalen bij een kassa (supermarkt, etc). En zo ja is dat ook contactloos of contact met pincode?
3) Werkt Vodafone (red) mobiel NL zonder extra roaming kosten qua telefoon en sms? En zo nee waar kan ik de exacte kosten vinden?
4) Werkt Vodafone (red) mobiel NL zonder extra roaming kosten qua 4G internet? En zo nee waar kan ik de exacte kosten vinden?
5a) Waar koop je het beste metro kaartjes (loket of machine?), en hoe betaal je die (cash,pinpas,credit card?).
5b) Zijn er meer dagen abonnement metro opties of kaarten met 10 of 20 ritten er op, en zo ja hoe heten die?
6) Hoe reis je het beste van het vliegveld naar het centrum en waar kun je daarvoor kaartjes kopen?

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden die net iets anders zijn dan in NL?

Alvast dank voor alle hulp!

MvG,
Rick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1 & 2: zou moeten werken; bel je bank voor details?
3 & 4: zou moeten werken; bel anders Vodafone even?
6: bus? Taxi? Uber? Wat mag het kosten?

Andere dingen? Etenstijd/diner is vaak later. Ze praten weinig tot geen Nederlands. Het is er warmer.

/edit: dingetje vergeten: niet elke bankpas heeft (automatisch) internationaal en/of grote bedragen aan staan. En voor Vodafone: zorg dat je het NL klantenservicenummer bij je hebt mocht je eigen smartphone het niet doen ivm de APN of andere issues.

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 20-11-2022 11:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
1&2: ING.nl (spoiler alert, het is de Europese Unie dus waarom zou dat niet kunnen?)
3&4: Vodafone.nl of je MyVodafone app (Spoiler alert, het is de Europese Unie dus nee dan heb je geen roaming)

Deze zijn echt belachelijk makkelijk om zelf te vinden. Een beetje moeite voordat je een topic opent mag wel...
5: Kijk op de website van de metroaanbieder in Barca?
6: Kijk op de website van het vliegveld.

Of begin bij de ANWB of iets dergelijks. https://www.anwb.nl/vakantie/spanje/reisvoorbereiding

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
1 ja
2 ja
3 ja
4 ja
5a maakt niet uit, alle 4 kan
5b geen idea
6 geen idea, vliegtuig nooit op Barcelona

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-10 22:13
Je pinpas werkt gewoon, neem voor de zekerheid wat betreft automaten 20 euro mee en een paar euro kleingeld. Telefoon werkt ook allemaal gewoon als thuis, je krijgt een smsje zodra je daar bent met alle uitleg. Op het vliegveld zal ook wel snel duidelijk worden hoe je het beste het centrum un komt, vliegvelden zijn wel een kei in zulke informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:04

the mod man

iets van beeldmaker

RickD007 schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:01:
Hallo Allen,

Ik ga binnenkort een week naar Barcelona, en heb een aantal praktische vragen die iemand die er recent is geweest en/of er bekend is vast zo kan beantwoorden.

1) Kun je met je Nederlandse ING pinpas gewoon geld uit de muur halen bij een ATM automaat.
2) Kun je met je Nederlandse ING pinpas betalen bij een kassa (supermarkt, etc). En zo ja is dat ook contactloos of contact met pincode?
3) Werkt Vodafone (red) mobiel NL zonder extra roaming kosten qua telefoon en sms? En zo nee waar kan ik de exacte kosten vinden?
4) Werkt Vodafone (red) mobiel NL zonder extra roaming kosten qua 4G internet? En zo nee waar kan ik de exacte kosten vinden?
5a) Waar koop je het beste metro kaartjes (loket of machine?), en hoe betaal je die (cash,pinpas,credit card?).
5b) Zijn er meer dagen abonnement metro opties of kaarten met 10 of 20 ritten er op, en zo ja hoe heten die?
6) Hoe reis je het beste van het vliegveld naar het centrum en waar kun je daarvoor kaartjes kopen?

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden die net iets anders zijn dan in NL?

Alvast dank voor alle hulp!

MvG,
Rick
Ze eten veel later dan in NL
Engels willen ze soms ook niet praten, Nederlands kan je vergeten
pinpas en telefoon werkt zoals in NL.
metro kaartjes betaal je met pin in de automaat. Of dat t goedkoopste is geen idee

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:04

Bob Popcorn

Plop!

Uber vanaf BCN is kut, en in de stad zijn helemaal geen Ubers. Met de app FreeNow kun je taxi's oproepen, wel even een account maken.
Taxi vanaf de luchthaven kost ongeveer 40 euro. Je kan ook prima met de bus of de metro, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bob Popcorn schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:29:
Uber vanaf BCN is kut, en in de stad zijn helemaal geen Ubers. Met de app FreeNow kun je taxi's oproepen, wel even een account maken.
Taxi vanaf de luchthaven kost ongeveer 40 euro. Je kan ook prima met de bus of de metro, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Metro werkt prima, kaartjes haal je uit automaat waar je kunt pinnen. Maar wat het handigste is hangt natuurlijk af van waar je exact in Barcelona moet zijn. Het is iets groter dan Schubbekutteveen namelijk...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik ga aankomend weekend maar kaartjes geboekt met de Aerobus om in het centrum te komen.

https://aerobusbarcelona.es/

Voor de rest geen idee. Zie ik daar wel. Maar je vragen zijn niet heel bijzonder. Voor een vriendenweekend had ik alle benodigde info binnen een uurtje wel boven water met een beetje Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Dit zijn allemaal vragen die je simpelweg kunt googelen. Er is dus sprake van veel te weinig eigen inzet. Daarom gaat dit topic op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.