Lotus Notes en Groupwise/Exchange

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
Hallo,

wij gebruiken hier Lotus Domino v5. Hierin zijn verschillende applicaties ontwikkeld. Vanuit deze applicaties is het mogelijk een e-mail te versturen en vanuit de verzonden email is het mogelijk de Domino applicaties te benaderen. Echter een klein gedeelte van de mensen gebruikt Lotus Notes als client. Het gros maakt gebruik van Novell groupwise.

Probleem:

- er wordt geen gebruik gemaakt van Lotus Notes mail maar alleen van groupwise. De mail verstuurd vanuit de domino applicatie wordt verstuurd naar een Groupwise adres

- Lotus en Groupwise draaien naast elkaar. Er moet een koppeling gemaakt worden naar de adresboeken van de verschillende systemen

Mijn vraag:

Heeft iemand hier ervaringen mee ?
Weet iemand waar ik gedetailleerde informatie over dit probleem kan vinden.

Thnx

As finishing touch god created the Dutch

• KiNgSiZZe
En ik push hem ff een stukkie omhoog

Nog steeds niemand die me helpen kan ?

KiNgSiZZe

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
geen ervaring mee, maar je moet denken in orde van mail-connector software. of kan je vanuit notes ook ldap gebruiken?
via ldap moet je de nds en dus groupwise adressen kunnen benaderen.

dit hoort toch niet in dit forum?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Kun je niet beter LotusNotes eruit knikkeren?? dat is ellende van de bovenste plank man....
Get a life!!!! :r

iRacing Profiel

• KiNgSiZZe
Op vrijdag 07 september 2001 16:09 schreef kroegtijger het volgende:
Kun je niet beter LotusNotes eruit knikkeren?? dat is ellende van de bovenste plank man....
Get a life!!!! :r
Fijn dat je je mening zo nuanceerd. Weet je een andere oplossing tussen data, calendering en mail integratie in een pakket. Voor veel bedrijven biedt notes een uitstekende uitkomst. Hier op me werk worden applicaties gemaakt in notes en die draaien perfect, zowel locaal als via het internet.

Verwijderd

Leuk dat er mensen zijn die overal maar op reageren zonder enig 'verstand' van zaken. Notes is nog steeds de standaard voor veel grote bedrijven. Ik zou eens kijken op www.notes.net en de vraag hier stellen. Gegarandeerd krijg je een zinnig antwoord.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Als je nu gewoon voor je mail en je kalender effe outlook 2000 erop knalt (niet dat microsoft zo geweldig is, maar voor mij is alles beter dan lotus nuts) en als je dbase-jes wil kutten ga je gewoon met een andere tool knutselen.... En dat notes door veel grote bedrijven word gebruikt is niet omdat de IT-ers daar voorstander van notes zijn, maar de managers wel (relatief een goedkope oplossing)..... En aangezien de managers het voor het zeggen hebben.....

helaas spreek ik hier uit vrij ruime ervaring..... :(

ik blijf erbij... Notes SUX

die servers knallen er veel te vaak uit voor een betrouwbare omgeving neer te zetten. Zolang je alles volgens t boekje doet gaat t nog wel, maar probeer niet iets dat in het welbekende "Grijze" gebied valt....dan hang je...

iRacing Profiel

• KiNgSiZZe
Op vrijdag 28 september 2001 10:06 schreef kroegtijger het volgende:

die servers knallen er veel te vaak uit voor een betrouwbare omgeving neer te zetten. Zolang je alles volgens t boekje doet gaat t nog wel, maar probeer niet iets dat in het welbekende "Grijze" gebied valt....dan hang je...
Wel, als de servers vaak uit het netwerk knallen zal het wel een "Systeem" beheerder zijn. Bedrijven als ABN-AMRO gebruiken al jaren Lotus Notes en ook naar tevredenheid (ik heb ook hier een stage Notes gedaan). Ik geef toe dat de mailfuncionaliteit wel iets beter zou kunnen maar dat is niet de reden van het gebruik van Notes hier. Verder heb ik al redelijk wat ervaring met het normale gebruik van Notes en Domino en ik vind het echt een goede applicatie. Ongegrond aangeven dat Notes sucks omdat het vaak uit het netwerk knalt gaat er bij niet in en is mijn inziens gewoon een gebrek aan kennis van de netwerkbeheerder.

Verder heb ik deze thread gestart met een probleemsstelling en een vraagstelling. Voor geen van deze 2 gevallen kan ik ook maar iets uit jouw replys gebruiken. Dus als je in het vervolg antwoord zou willen geven op mijn vraag zou ik zeer op prijs stellen. ALs je toch je mening wil geven maak ik wel even een niuew thread voor je aan: WAT VIND JE VAN LOTUS NOTES ?

Bedankt en de groeten

The KiNgSiZZE

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

Je zou inderdaad eens kunnen kijken naar de LDAP functionaliteit van Notes. Ik weet dat met de huidige release 5.08 exchange volledig te migreren zou moeten zijn...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• KiNgSiZZe
Ik heb me inderdaad wat verdiept in de LDAP, maar dat is een redelijk complexe zaak. Wat ik bedoel is niet een migratie van het ene systeem naar het andere maar een coëxistance / colaboratie tussen beide systemen.

Pagina: 1