Een gelijmde PVC vloer in schuur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Beste tweakers,

Wij hebben hier een nieuwe geïsoleerde schuur gebouwd in onze tuin.
De schuur vrijstaand (dus niet aan de woning vast), maar is wel volledig geïsoleerd. Hij is alleen NIET voorzien van een verwarming o.i.d. Er is ook een vloer gestort waar ook een piepschuimplaten onder zitten (dus ook geïsoleerd)

even ter informatie: Het is een schuur voor normaal gebruik (opslag gereedschap, fietsen etc) en er zal weinig tot niet geklust worden in de schuur.

Nu was het oorspronkelijk de bedoeling om de geëgaliseerde vloer te voorzien van een coating. Nu heb ik alleen diverse bedrijven gesproken die 2 componenten coating verkopen, en ze geven allemaal stuk voor stuk aan dat het nog wel eens fout gaat met het coaten van een geëgaliseerde vloer. Daarnaast is de 2 componenten epoxy alles behalve goedkoop, en ben ik even verder gaan kijken/nadenken.

Is het mogelijk om een PVC vloer te verlijmen in de schuur, of zijn dit soort lijmsoorten helemaal niet gemaakt voor extreme kou en warmte. Want ondanks de isolatie, zal het er in de winter goed koud worden.

Als jullie andere opties hebben, dan horen wij dit natuurlijk graag.

[ Voor 13% gewijzigd door Wachten... op 20-11-2022 10:26 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zou eerder kijken naar vorstbestendig linoleum.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door FrankSpin op 14-07-2023 22:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:59
Er is bij de gamma gewoon garagevloerverf te koop. Is dat niet afdoende?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk eens naar pvc kliktegels voor garagevloeren. Snel, makkelijk, slijtvast en geen gedoe met verlijmen.

[ Voor 15% gewijzigd door teacher op 20-11-2022 11:53 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Nu online
No Hands schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:48:
Er is bij de gamma gewoon garagevloerverf te koop. Is dat niet afdoende?
Ja dat dacht ik ook. Maar alle verfspeciaalzaken zijn er dus een beetje sceptisch over en hebben niet altijd goede ervaringen ermee. Dus straks ben ik meer dan 200 euro kwijt (want dat kost ongeveer een 2 componenten betonverf) en dan nog met het risico dat het snel slijt of breekt.
FirePuma142 schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:43:
Ik zou eerder kijken naar vorstbestendig linoleum.
Is ook nog een optie, maar het is ook zeker geen goedkope optie heb ik al gezien.
FrankSpin schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:44:
Denk dat je daar wel spijt van gaat krijgen. PVC is niet krasvast.

Zijn keramische tegels geen optie?
Dat het een beetje slijt is niet erg, maar PVC ligt in zo gigantisch veel gebouwen waar dag in dag uit op wordt gelopen met werkschoenen. Ik heb daar zelf wel vertrouwen in. Het gaat mij alleen meer om het verlijmen ervan, want daar wordt ik dus niet echt wijzer van i.v.m. vriezen in de winter.
teacher schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:51:
Kijk eens naar pvc kliktegels voor garagevloeren. Snel, makkelijk, slijtvast en geen gedoe met verlijmen.
Ja die had ik ook voorbij zien komen, echter wederom niet echt een goedkope optie.

Nou hoeft het allemaal niet spotgoedkoop, maar als ik circa 200+ euro uit ga geven voor een vloer in een schuur, dan moet het wel enigszins goed zijn en blijven. Anders kan ik net zo goed de geëgaliseerde vloer behouden en er niks aan doen lijkt mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:31
Hou er rekening mee dat PVC niet goed gaat met weekmakers zoals bijvoorbeeld in een fietsband zitten.

Mijn ouders hebben ooit vinyl in de garage gelegd, dat had binnen een jaar verkleurde plekken waar de autobanden meestal staan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Nu online
Xander schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:23:
Hou er rekening mee dat PVC niet goed gaat met weekmakers zoals bijvoorbeeld in een fietsband zitten.

Mijn ouders hebben ooit vinyl in de garage gelegd, dat had binnen een jaar verkleurde plekken waar de autobanden meestal staan.
Goed om te weten. Dat is nog wel iets om rekening mee te houden dan.

Ik heb ondertussen even gekeken naar kliktegels voor garage. Maar dan kom ik al snel op 600 euro uit. Dat wil ik toch echt niet uitgeven aan een vloer in de schuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02:25

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik begrijp je niet helemaal;

- PVC vloer te verlijmen in de schuur
vs
- Nu heb ik alleen diverse bedrijven gesproken die 2 componenten coating verkopen

Wat wil je nou exact? PVC a la laminaat of pvc gieten?
, en ze geven allemaal stuk voor stuk aan dat het nog wel eens fout gaat met het coaten van een geëgaliseerde vloer
Daarom bereid je ook je ondervloer voor door het licht op te schuren, schoon te maken en een primer te gebruiken.
Nou hoeft het allemaal niet spotgoedkoop, maar als ik circa 200+ euro uit ga geven voor een vloer in een schuur, dan moet het wel enigszins goed zijn en blijven. Anders kan ik net zo goed de geëgaliseerde vloer behouden en er niks aan doen lijkt mij.
Ik zou dan of gewoon inderdaad stoppen of deze pagina even lezen en afhankelijk van je hoeveelheid vierkante meters een keuze maken; https://polyestershoppen....ragevloer-pakket-868.html

Overigens dit is wat ik zelf had gedaan; gewoon egaline. Ik heb niet echt veel fotos van de volledige vloer toen het klaar was, maar wel een voorbeeld erbij gedaan. En ik klus redelijk veel in de schuur. Ik zou niet weten waarom ik er nog meer aan zou moeten doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qz8AW_qSI8hirZkZeOijqagmST8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aAmmgqYIXduWKrv2EKJHFlt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3tg7vcPFiUpIvBH7F5nGII3bAc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99aKlR0d8zJR6r0Hei5dqJ6F.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Nu online
Douweegbertje schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:03:
Ik begrijp je niet helemaal;

- PVC vloer te verlijmen in de schuur
vs
- Nu heb ik alleen diverse bedrijven gesproken die 2 componenten coating verkopen

Wat wil je nou exact? PVC a la laminaat of pvc gieten?

[...]

Daarom bereid je ook je ondervloer voor door het licht op te schuren, schoon te maken en een primer te gebruiken.

[...]

Ik zou dan of gewoon inderdaad stoppen of deze pagina even lezen en afhankelijk van je hoeveelheid vierkante meters een keuze maken; https://polyestershoppen....ragevloer-pakket-868.html

Overigens dit is wat ik zelf had gedaan; gewoon egaline. Ik heb niet echt veel fotos van de volledige vloer toen het klaar was, maar wel een voorbeeld erbij gedaan. En ik klus redelijk veel in de schuur. Ik zou niet weten waarom ik er nog meer aan zou moeten doen.

[Afbeelding][Afbeelding]
toon volledige bericht
Het maakt mij dus niet uit opzich wat voor soort vloer ik krijg, maar ik hoorde dus wel dat als je niks doet aan een geëgaliseerde vloer, dat je dan enorm veel last van stof krijg en dat de vloer zelf ook gevoelig is voor beschadigingen, vet, olie etc.

Vandaar dat we dus aan het kijken zijn naar een "goedkope" optie.

Het klopt overigens wat je zegt over het opschuren van de vloer.

Maar als ik jou dus goed begrijp, dan heb jij helemaal niks met de vloer gedaan na het egaliseren? Hoe lang heb je dat al zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:16
ik heb mijn schuurvloer na het egaliseren gewoon zelf gecoat en tot op heden ziet dat er prima uit.
Het laat nergens los en volgens mij nog in goede staat.

Zou het gewoon proberen, als het fout gaat kan je altijd nog wat anders neerleggen.

De (verwarmde)schuur aan het huis vast waar de fietsen staan die is voorzien van keramische plavuizen.
Hier heeft jaren een scooter op gestaan, en mijn garagekrik en dergelijke gebruik ik daar ook.
Deze vloer is na 12 jaar nog als nieuw. echt super tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:20
Ik zou gewoon een partij vloertegels kopen en die gaan leggen in de schuur..
Wij hebben ook vloertegels in de garage en dat gaat hartstikke mooi..
Ook makkelijk schoon te maken wanneer de fietsen nat naar binnen zijn gekomen.

En als je zoekt bij restpartijen, dan kun je vaak tegen een goede prijs goede kwaliteit tegels krijgen..

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Nu online
verstappen33 schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:57:
Ik zou gewoon een partij vloertegels kopen en die gaan leggen in de schuur..
Wij hebben ook vloertegels in de garage en dat gaat hartstikke mooi..
Ook makkelijk schoon te maken wanneer de fietsen nat naar binnen zijn gekomen.

En als je zoekt bij restpartijen, dan kun je vaak tegen een goede prijs goede kwaliteit tegels krijgen..
Bedoel je keramische tegels die je dan verlijmd op de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Wachten... schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:01:
[...]

Bedoel je keramische tegels die je dan verlijmd op de vloer?
Ja, gewoon plavuizen..
Bijvoorbeeld dit: https://www.tegelsinhuis....vDIqQ0mQ1yrUaAiywEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Wachten... schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:24:
[...]

Het maakt mij dus niet uit opzich wat voor soort vloer ik krijg, maar ik hoorde dus wel dat als je niks doet aan een geëgaliseerde vloer, dat je dan enorm veel last van stof krijg en dat de vloer zelf ook gevoelig is voor beschadigingen, vet, olie etc.

Maar als ik jou dus goed begrijp, dan heb jij helemaal niks met de vloer gedaan na het egaliseren? Hoe lang heb je dat al zo?
Hier idem, ik heb bij onze verbouwing ook gelijk in de garage een betonvloer laten storten. Ik was toen ook bezig met die garagevloertegels, epoxycoating of verf. Uiteindelijk is de vloer gevlinderd na het leggen en heb ik er daarna niks meer aan gedaan.

Onder de motor ligt een restje vinyl (voor olie en co) dat ik nog had liggen, maar de banden staan op rubber tegels ivm de eerder genoemde weekmakers.

Is het stoffig? Ja, maar het is dan ook een garage. Komt er hier en daar een vlek op? Ja, maar het is dan ook een garage. Volgens mij moet je het vooral doen als je het mooi vindt, of iets van geluidsdemping als je er op klompen rondloopt, maar ik zou anders geen reden weten om er überhaupt wat overheen te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Stalensnuitje schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:22:
[...]

Hier idem, ik heb bij onze verbouwing ook gelijk in de garage een betonvloer laten storten. Ik was toen ook bezig met die garagevloertegels, epoxycoating of verf. Uiteindelijk is de vloer gevlinderd na het leggen en heb ik er daarna niks meer aan gedaan.

Onder de motor ligt een restje vinyl (voor olie en co) dat ik nog had liggen, maar de banden staan op rubber tegels ivm de eerder genoemde weekmakers.

Is het stoffig? Ja, maar het is dan ook een garage. Komt er hier en daar een vlek op? Ja, maar het is dan ook een garage. Volgens mij moet je het vooral doen als je het mooi vindt, of iets van geluidsdemping als je er op klompen rondloopt, maar ik zou anders geen reden weten om er überhaupt wat overheen te leggen.
Het ligt er maar net aan wat het doel is van je garage..
Bij ons is het echt een verlengstuk van het huis, de wasmachine en droger staat er, ook nog een vrieskast, voorraadkast etc. Dan wil je dat het netjes is en geen stofnest met een vieze vloer.
TS moet dus gewoon kijken wat hij eist van de vloer/ruimte en daarop zijn keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
verstappen33 schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:20:
[...]

Het ligt er maar net aan wat het doel is van je garage..
Bij ons is het echt een verlengstuk van het huis, de wasmachine en droger staat er, ook nog een vrieskast, voorraadkast etc. Dan wil je dat het netjes is en geen stofnest met een vieze vloer.
TS moet dus gewoon kijken wat hij eist van de vloer/ruimte en daarop zijn keuze maken.
Klopt, natuurlijk! Ik maakte uit de OP op dat @Wachten... ongeveer hetzelfde gebruiksdoel heeft als ik, maar dat kan natuurlijk anders zijn.

Dat gezegd hebbende: stof komt natuurlijk niet uit de vloer, dus het is niet zo dat het aanbrengen van een PVC-vloer er magisch voor zorgt dat de ruimte schoner is/blijft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02:25

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wachten... schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:24:
[...]

Een jaar nu wellicht.
Maar het is voor mij een schuur. Ik mors af en toe eens wat verf, ik heb er diverse zwaar materiaal in staan en er valt ook nog wel eens wat. Dus ja, tenzij je elke week een halve liter olie morst zou ik daar niet zo druk om maken.
Qua stof, ik heb meerdere stofzuigers voor m'n houtbewerking maar stof en snippers hou je toch niet helemaal tegen. In mijn geval heb ik dus vaak een masker op indien ik echt aan het schuren ben en daarna met de luchtpers maak ik het schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Nu online
@verstappen33 @Stalensnuitje @Douweegbertje

Het is gewoon echt voor standaard dagelijks gebruiks (zoals vermeld in TS), maar ik ben er uit wat ik ga doen.

Aangezien @Douweegbertje ook al tevreden is met enkel egaline vloer, ga ik gewoon 1 laag garageverf erop gooien. Op marktplaats wordt wel eens sigmafloor en Sikkens wapex 660 aangeboden. Ik kan ook wel die van de gamma o.i.d. halen, maar meestal ben ik niet heel tevreden met de verf van de Gamma.

Mocht het later toch tegenvallen, dan kan ik in het voorjaar altijd nog een dagje wat anders erin gooien.

Zo staan plavuizen / keramische tegels nu ook op mijn lijst als eventuele opties, mocht de coating niet bevallen.

Mocht iemand nog ervaringen hebben met specifieke vloercoatings (2 componenten) dan houd ik me aanbevolen.

Pagina: 1