Access point, mesh of powerline eengezinswoning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karablok
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-10-2023
Beste forumleden,

Ik heb een eengezinswoning met drie woonlagen waar ik het afgelopen jaar KPN met Superwifi punten heb gebruikt. Ik ga binnenkort overstappen naar een andere provider (400 mbit), dus die wifi punten zullen niet meer bruikbaar zijn.

Ik vraag met af wat de beste manier is om op elke woonlaag een goede wifi verbinding te hebben. Op elke verdieping heb ik toegang tot UTP kabels. Op zolder wordt de UTP kabel gebruikt door mijn PC, dus de oplossing die komt zou de netwerkkabel op zolder moeten kunnen doorlussen.

Ik twijfel of ik het best een access point, een mesh netwerk of een powerline systeem kan aanschaffen.

Bij het KPN systeem had ik genoeg aan 1 wifi punt in de slaapkamer op de 1e verdieping. Dit was sterk genoeg om op zolder ook een goede verbinding te hebben.

Mijn budget is flexibel met een maximum van ongeveer 150/200 euro.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat had je zelf al gevonden / bedacht als mogelijk oplossing?

Naar welke provider ga je zometeen toe en heeft deze ook niet een optie om "wifi punten" aan te bieden tegen een bepaald tarief? Want als dat zo zou zijn, hoef je toch alleen maar die dingen te vervangen en klaar? Of wil je absoluut zelf meer / snellere apparatuur in huis plaatsen en daarmee alles in eigen hand houden?

Ik vermoed overigens (snel gerekend) dat met een switch extra op zolder en dan op zolder en op begane grond een uitvoering: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aan de UTP, dat je huis verder wel dekkend is.

That said, misschien dat je bekijken / tekenen hoe groot je huis is etc; dat kan zeker nog van invloed zijn wat je waar moet plaatsen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof