Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:53
Hi,

zo'n 2 jaar geleden hebben we de CV ketel laten vervangen door een Atag i36ECZ-CW5 en we kregen daar een Atag One Zone bij 'cadeau'. We hebben echter op alle radiatoren nog van die simpele open-dicht-draaiknoppen en ik vind het tijd om de boel te optimaliseren. Zeker met de huidige gasprijzen en het thuiswerken zou ik zones willen kunnen aansturen of in ieder geval bepaalde ruimtes zonder dat de hele woning wordt verwarmd of beneden in de woonkamer, waar de thermostaat hangt, wordt 'bepaald' dat alles op temperatuur is.

De eerste stap is, denk ik, om alle knoppen te laten vervangen door thermostaatknoppen. Maar door welke? Tado (ik heb van één bedrijf de reactie ontvangen dat Tado icm Atag niet werkt, dat dit problemen geeft)? En ik begrijp dat bij de ketel ook iets moet worden geplaatst om ervoor te zorgen dat de ketel zones kan verwarmen en niet alles, maar weet het niet zeker. Ohja, in de woonkamer ligt vloerverwarming als bijverwarming, maar ik heb me laten vertellen dat het als hoofdverwarming kan worden gebruikt en dat de radiator onder de ramen ook uit kan (ik heb die aan, maar wel heel erg geknepen). Tot slot zou het een leuke extra zijn als e.e.a. in Domoticz uitgelezen (aangestuurd?) kan worden, maar dat is geen must.

Ik ben helaas te n00b op dit gebied en zou van de ervaren Tweakers willen weten wat ik als opdracht moet geven aan de lokale CV-meneer en ik ben heel benieuwd naar de adviezen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 17:51
Een paar weken geleden heb ik bij een klant geknutseld met een Honeywell Evohome:

Beeldscherm in de woonkamer,
Elke radiator een radiografische knop,
Vloerverwarming per ruimte met een draadloze thermostaat,
Draadloos contact bij de cv-ketel,
Tijden en temperaturen per ruimte instelbaar en ook zichtbaar op je gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Wat versta jij onder geknutseld, het instellen of alles van A tot Z leveren, monteren en instellen?

En was dat icm een Atag CV ketel en een Atag One Zone?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahjwinth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-07 08:08
Wij hebben een Atag I36ECZ, deze zomer opgehangen en op de bestaande Honeywell evehome aangesloten. Dit werkt goed want we kunnen de ruimte afzonderlijk van elkaar verwarmen. Overdag is de verwarming in de huiskamer uit en op het kantoor van mijn vriendin aan. Ik hoef niet te stoken. In de middag word de kamer van onze zoon opgewarmd zodat als hij thuis komt van school zijn kamer warm is.

Dit is dus zonder de atagone, deze word vervangen door de Honeywell icm thermostaat kranen van honeywell

Ik heb wel een probleem dat de ketel pendelt maar dit komt uit de ketel, met een andere thermostaat vertoont de ketel hetzelfde gedrag. Dit is mij nog niet duidelijk en probeer ik nog uit te zoeken.

[ Voor 28% gewijzigd door ahjwinth op 29-11-2022 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Er is aan de kant van de ketel dan verder geen zoneregelaar nodig? Moet ik geen bypass hebben op m'n radiatoren? Want als het een kwestie is van thermostaatkranen plaatsen, de thermostaat vervangen en e.e.a. programmeren, dan ga ik daar verder mee.
Er zal toch een keer iemand bij me thuis moeten kijken wat nodig is en wat mogelijk is. Zal op zoek gaan hier in de buurt.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
* Heb helaas geen advies maar wel exact dezelfde casus, daarom dus volg!

Ik heb de Tado Draadloze Thermostaat-set al binnen maar ik heb het nog niet aangesloten. Ben eerst vooronderzoek aan het doen of ik simpelweg de twee draden uit de ATAG One kan trekken en die op de + - van de Tado draadloze tussenstation moet monteren. In de papierenhandleidingw staat in ieder geval dat in geval van een ATAG One er 'een professionele monteur' nodig is. Die probeer ik te vinden maar twee willen niet meewerken met Tado-spullen omdat ze er geen certificering en opleiding voor hebben. 'Dat zijn internet-spullen'! (de bedrijven die ik benaderde zijn ook wel typische verwarmingsbedrijven die al 100 jaar bestaan, dat verklaart mogelijk ook het sentiment rondom dit soort nieuwe ontwikkelingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik neig zelf naar de Evo, zeker gezien de reactie die ik heb ontvangen van de installateur van onze ketel:

"Destijds is er een Atag cv ketel gemonteerd, dit merk kan niet samen met TADO.
dit geeft problemen."

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1