Quick assist werkt niet meer na update van w10pro naar 22h1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 06:19
edit: kleinigheidje. 22h1 in de titel moet natuurlijk 22h2 zijn.
Mensen, gisteren een vreemd probleem nadat ik de versie w10-22h2 heb geïnstalleerd. Quick assists werkt niet meer en blijft hangen. Het bekende blauwe cirkeltje blijft draaien. Voor deze update werkte quick assist dus wel en gebruikte het regelmatig om mensen remote te helpen. (Laatste keer is echter een paar maanden geleden) Nu gebruik ik hier ook wel eens de bekende andere tool voor zoals teamviewer etc. maar voor digibeten vind ik quick assist het gemakkelijkst. Uiteraard is Google mijn vriend en heb er nu aardig wat tijd in gestoken om het lek boven te krijgen maar is nog niet gelukt. Ook heb ik het artikel van Mark gelezen. Maar goed, het werkt dus nog steeds niet.

Geprobeerd o.a: verwijderd met revo en opnieuw geïnstalleerd, re-muis op quick assist en herstellen/ opnieuw instellen, sfc /scannow, alles van dit artikel, deze tips van microsoft zelf etc etc.

Laptop: Toshiba Satellite pro c50-a1f4 met w10pro-22h2 (19045-3211)

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?, bedankt voor het meedenken alvast.

[ Voor 14% gewijzigd door leonardus op 20-11-2022 11:21 . Reden: extra link ]

Leonardus

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moet jij niet (ook) KB5020030 installeren want als ik snel zoek, wordt Quick Assist daarin (weer) verbeterd?

/edit: had je al gekeken in https://apps.microsoft.co...assist/9P7BP5VNWKX5?hl=nl os je wel de allernieuwste Quick Assist al had?

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 20-11-2022 09:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
MAX3400 schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:55:
Moet jij niet (ook) KB5020030 installeren want als ik snel zoek, wordt Quick Assist daarin (weer) verbeterd?

/edit: had je al gekeken in https://apps.microsoft.co...assist/9P7BP5VNWKX5?hl=nl os je wel de allernieuwste Quick Assist al had?
Tnks voor je snelle antwoord, gelijk gekeken maar staat er al op ;)

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
MAX3400 schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:55:

Yep, versie 2.0.9.0 want ik kreeg de bekende melding dat er een nieuwe versie was en kwam in de store terecht

[ Voor 10% gewijzigd door leonardus op 20-11-2022 10:07 ]

Leonardus

• leonardus
Update: gistermiddag chatsessie gehad met medewerker van Microsoft. Zelfs een local account aangemaakt en het daar geprobeerd, quick assist moest ook in het local account worden geïnstalleerd en was niet default aanwezig. Uiteindelijk een volledige rebuild gedaan met behulp van de media creationtool van 22h2. Als jullie denken dat dit geholpen heeft dan mooi mis. Het werkt nog steeds niet en de medewerker gaat dit escaleren. Wordt vervolgd.

[ Voor 17% gewijzigd door leonardus op 24-11-2022 07:43 . Reden: tekstueel ]

Leonardus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 01:49
Ook ik gebruik deze tool weleens om digibeten te helpen, maar had nog niet van deze nieuwe bug gehoord. Soms verlang ik terug naar de tijd van MSN, waarmee het nog makkelijker was om iemand op afstand te helpen. Echt slecht dit van MS (een kleinigheid vind ik het niet), maar kennelijk hebben dit soort goede gratis hulpmiddelen geen prioriteit. Waar ik me ook al aan irriteerde bij Quickassist is dat er op de machine van de Novice user eerst de allernieuwste app via de store geinstalleerd moest worden. Hoe leg je dat in hemelsnaam uit aan een echte digibeet? Geen wonder dat Teamviewer en andere (betaalde) Third Party tools goede zaken doen, terwijl dit vanaf XP al niet nodig zou moeten zijn (of zelfs eerder als je Netmeeting gebruikte).In een corporate omgeving gebruikte ik in het verleden Offer Remote Assistance, maar zal me niks verbazen als dat ook niet meer werkt.

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonardus
soedesh schreef op donderdag 1 december 2022 @ 01:45:
Ook ik gebruik deze tool weleens om digibeten te helpen, maar had nog niet van deze nieuwe bug gehoord. Soms verlang ik terug naar de tijd van MSN, waarmee het nog makkelijker was om iemand op afstand te helpen. Echt slecht dit van MS (een kleinigheid vind ik het niet), maar kennelijk hebben dit soort goede gratis hulpmiddelen geen prioriteit. Waar ik me ook al aan irriteerde bij Quickassist is dat er op de machine van de Novice user eerst de allernieuwste app via de store geinstalleerd moest worden. Hoe leg je dat in hemelsnaam uit aan een echte digibeet? Geen wonder dat Teamviewer en andere (betaalde) Third Party tools goede zaken doen, terwijl dit vanaf XP al niet nodig zou moeten zijn (of zelfs eerder als je Netmeeting gebruikte).In een corporate omgeving gebruikte ik in het verleden Offer Remote Assistance, maar zal me niks verbazen als dat ook niet meer werkt.
Inmiddels tweede chatsessie achter de rug. Pffttt, het valt me op dat de vertalingen niet helemaal kloppen en verdenk ze er van werknemers uit goedkopere landen in te zetten. Probleem is nog steeds niet opgelost. In deze sessie kwam de medewerker weer met dezelfde oplossingen omdat het casenummer waarschijnlijk teveel moeite kostte om door te nemen. Ik ga het vandaag nog eens proberen. Chatsessies heb ik natuurlijk bewaard, duhhh. Wordt vervolgd.

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Hier een interessant artikel gevonden. Ook KB5020030 helpt niet, wordt vervolgd.

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Wordt dus vervolgd. Voor de 3e keer met Microsoft via chat contact gehad. De navolgende acties zijn geprobeerd: volledige nieuwe installatie met behoud van bestanden> quick assist werkt nog steeds niet. Ook cmd als admin > DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth en DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth vind niets bijzonders. Medewerker weigert nog steeds om te escaleren. Lijkt toch steeds meer op een heuse bug!

[ Voor 4% gewijzigd door leonardus op 05-12-2022 13:06 ]

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Wordt vervolgd-2: de aanhouder wint?

Vanmiddag weer contact gehad met Microsoft, de 4e x dus. Medewerker stelde weer een nieuw set-up voor, ga ik dus echt niet nog een keer doen.
Onderstaand een stukje conversatie:
Microsoft:
Alright! Als dat het geval is, stel ik voor om door te gaan met het schone installatieproces. Het is ook een proces om Windows opnieuw te installeren, waardoor alles wat op het apparaat is opgeslagen, inclusief uw bestanden en programma's, wordt verwijderd. Met behulp van dit proces kunnen we opstart- en afsluitproblemen, conflicten en incompatibiliteiten met programma's en stuurprogramma's oplossen, beschadigde en ontbrekende systeemonderdelen herstellen en alle soorten virussen en malware verwijderen.
Ik:
ik heb geen virussen en malware, mijn laptop is clean en heeft geen beschadigde systeemonderdelen. Dat quick assist niet werkt is een probleem van 22h2 en daar ga ik niet een complete installatie overheen doen. Mijn laptop is daar te belangrijk voor. Mijn case moet worden geëscaleerd denk ik
Microsoft:
Ik begrijp het! We kunnen nog niet zeggen of dit een bug is in Windows 10 22H2, maar het is mogelijk. Goed onderdeel hier is dat we altijd luisteren met de wensen van Microsoft-productgebruikers. In dit geval kunt u het probleem rechtstreeks melden via onze Feedback-hub. Het wordt rechtstreeks naar onze software-ingenieurs en ontwikkelaars gestuurd, zodat zij deze kwestie verder kunnen bekijken. En in het geval ontdekt als een bug, hopelijk zal de oplossing zo snel mogelijk worden vrijgegeven.

Meer informatie over Feedback Hub vindt u op deze link

Voor het geval u het wilt testen met een schoon installatieproces, kunt u deze link ter referentie zien

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Ja hoor, bug geplaatst in de feedback hub. Da's het enige wat ik op dit moment kan doen. Vandaag maar eens een verse W10-pro virtualiseren en dan proberen. Who knows!

Als je hier leest wat er mee wordt gedaan ;) Inmiddels meer dan 2 miljoen meldingen wereldwijd.

[ Voor 36% gewijzigd door leonardus op 13-12-2022 06:49 . Reden: tekst toevoeging ]

Leonardus

Pagina: 1