HCE80 bewaart configuratie niet. Motoren werken niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mardonios
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 11:11
Hi,

Sinds een maand of twee wordt in huis de vloerverwarming geregeld door twee HCE80 zoneregelaars. We hebben boven en beneden een Therminon 5000 verdeler. Beneden drie zones en boven vier zones.

Bij het aansluiten gaf de aannemer aan dat het knipperende 'Installatie/RF' LED-lampje betekent dat hij goed communiceert. Ik had toen geen tijd om me er verder in te verdiepen.

Nu viel het me op dat het huis helemaal niet warm wordt. Een blik in de handleiding leert dat een knipperend 'Installatie/RF' LED-lampje betekent dat er geen apparaten gevonden zijn. Met andere woorden: de ketel gaat aan door een signaal van de evohome dat hij moet gaan stoken, maar alle thermische motoren blijven dicht.

Ik heb de stappen in de handleiding gevolgd om de zones te configureren. Ook heb ik dit youtube filmpje bekeken. In feite gaat alles bij mij op precies dezelfde manier. De HCE80 krijgt signalen van de evohome, de kleuren van de ledjes veranderen. Niets aan de hand. Maar op minuut 6:36 van het filmpje drukt hij een aantal keer op de 'Installatie' knop om de configuratie af te ronden. Bij hem gaat hij dan keurig door met groene leds bij de geconfigureerde zones. Bij mij gaat de 'Installatie/RF' LED weer knipperen en kan ik weer van voor af aan beginnen.

Iemand soortgelijke issues gehad of weet hoe ik dit kan verhelpen?

Configuratie:
  • Evohome thermostaat
  • Iedere ruimte een Round thermostaat
  • Beneden een HCE80 met antenne. In totaal zes motoren (NC) naar drie zones
  • Boven een HCE80 met antenne. In totaal vier motoren (NC) naar vier zones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mardonios
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 11:11
Probleem opgelost. De aannemer had de zones ingesteld op de Evohome met het verkeerde type. Ze stonden daar op 'ZONE KLEP' in plaats van 'VERDELER'.