Lekkage in de kruipruimte & herstelwerkzaamheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 18:14
Goedemorgen GoT,

Helaas zijn wij getroffen door een breuk in onze riolering wat erg vervelend is.

Nu is de breuk hersteld en heeft de verzekering de hulptroepen ingeschakeld om het weer in orde te maken daar beneden.

Helaas kregen wij wel een vreemde ervaring en hoop dat iemand ervaring heeft met deze situatie.

Afgelopen vrijdagochtend is deel 1, het uitzuigen van de kruipruimte afgerond. Daarbij gaf het bedrijf aan dat het laatste 2, nieuw zand erop, gepland stond voor later die dag.

Helaas ging deel 2 niet door omdat het onverwacht te druk was en is nu ingepland voor maandagmiddag.

Mijn zorgen zijn daarbij: tijdens deel 1, het uitzuigen, gaven de heren expliciet aan dat het aangesloten werkzaamheden zijn en verplicht op dezelfde dag moeten gebeuren.

Heeft iemand hier kennis van of een onderbouwde mening?

Ik heb inmiddels alle hulp verloren tijdens bouw en herstelwerkzaamheden, zeker als er meerdere schakels ermee gemoeid zijn en de verantwoordelijkheid snel afneemt.

Ik ga maandag rond bellen of dit normaal is. Ik wil niet voor extra kosten komen te staan doordat het niet goed gebeurt en niet toekomstbestendig is.

Hoop dat iemand alvast wat ervaring kan delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:56
Geen inhoudelijk antwoord op je vraag, maar aangezien dit door de verzekering is geregeld zou ik die bellen. Desnoods via het noodnummer.

Ze hebben zand weggehaald wat volgens dat bedrijf diezelfde dag nog teruggeplaatst MOET worden.

Als dat moet vanwege eventuele gevolgschade als dan lijkt me het goed dat de verzekering daar in ieder geval alvast van op de hoogte is. Dan heb je het in ieder geval gedocumenteerd mocht er iets gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Vinnie84 op 20-11-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
S-te-fan schreef op zondag 20 november 2022 @ 07:52:
Geen inhoudelijk antwoord op je vraag, maar aangezien dit door de verzekering is geregeld zou ik die bellen. Desnoods via het noodnummer.

Ze hebben zand weggehaald wat volgens dat bedrijf diezelfde dag nog teruggeplaatst MOET worden.

Als dat moet vanwege eventuele gevolgschade als dan lijkt me het goed dat de verzekering daar in ieder geval alvast van op de hoogte is. Dan heb je het in ieder geval gedocumenteerd mocht er iets gebeuren.
Dat idee hadden wij ook ja, het is anders weer van de regen in de drup. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:56
Wat is de conclusie van het geheel eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie84
S-te-fan schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:40:
Wat is de conclusie van het geheel eigenlijk?
Gisteren via de verzekering hard de belofte gehad dat het geen kwaad kan. Genoteerd in het dossier en komen nu uiteindelijk vanmiddag vullen.

Staat al redelijke laag water weer in dus beetje jammer, maar kan er ook niet veel meer aan doen.

Nogmaals dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 21:58
@Vinnie84
Er zullen huizen zijn waar de grond in de kruipruimte tegendruk levert aan de rest van de constructie. Op dat het grondwater zich op een andere manier gaat gedragen met negatieve gevolgen.
Daarom zal de standaard methode zijn om zo snel mogelijk de grond weer aan te vullen.
Blijkbaar hebben ze nu de inschatting gemaakt dat in jou geval het geen kwaad kan.

En anders, daar ben je dan voor verzekerd :P
Pagina: 1