Ik zou voor men kinderen een eerste "game pc" willen kopen. Momenteel spelen ze op een oude laptop die nog half werkt en veel frustraties oplevert...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Lichte games spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik weet dat het laag is, maar max 500 en hoe minder hoe beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn idee was een goedkope pc te kopen die voldoende is voor wat lichte games, maar die mits upgraden wel even mee kan en wat stevigere games met lage settings aan kan. Zo dacht ik bvb om voorlopig onboard graphics of een goedkope gpu te gebruiken en mettertijd een degelijke gpu er bij te steken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien het idee om voorlopig op de gpu te besparen dacht ik aan een ryzen, voor zover ik hoor doet die onboard gpu het redelijk goed vergeleken met goedkope gpu's en onboard gpu's van intel, maar op zich geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een prebuilt systeem, dat uiteraard wel kan geupgrade worden
Ga je overklokken?
Nee
Ik zag bvb deze pc voor 499:
https://www.pcman.nl/pcma...n-5-5600g-16gb-geheu.html
Pcman Striker Game PC - AMD Ryzen 5 5600G - 16 GB geheugen - 480 GB SSD
Lijkt mij op het eerste zicht wel degelijk voor die prijs, wat denken jullie? Zien jullie goede alternatieven?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Lichte games spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik weet dat het laag is, maar max 500 en hoe minder hoe beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn idee was een goedkope pc te kopen die voldoende is voor wat lichte games, maar die mits upgraden wel even mee kan en wat stevigere games met lage settings aan kan. Zo dacht ik bvb om voorlopig onboard graphics of een goedkope gpu te gebruiken en mettertijd een degelijke gpu er bij te steken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien het idee om voorlopig op de gpu te besparen dacht ik aan een ryzen, voor zover ik hoor doet die onboard gpu het redelijk goed vergeleken met goedkope gpu's en onboard gpu's van intel, maar op zich geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een prebuilt systeem, dat uiteraard wel kan geupgrade worden
Ga je overklokken?
Nee
Ik zag bvb deze pc voor 499:
https://www.pcman.nl/pcma...n-5-5600g-16gb-geheu.html
Pcman Striker Game PC - AMD Ryzen 5 5600G - 16 GB geheugen - 480 GB SSD
Lijkt mij op het eerste zicht wel degelijk voor die prijs, wat denken jullie? Zien jullie goede alternatieven?