Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Ik zoek een?
Tablet

Wat is je budget?
Rond the €400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Video kijken in bed, op de bank, tijdens het reizen. Games, voornamelijk emulators.

Wat heb je zelf al gevonden?
De zoektocht is uiteindelijk uitgekomen op de Lenovo Tab P11 Pro en de Xiaomi Pad 5. Beide lijken me hele fijne snelle tablets voor een goede prijs. De Tab S8 leek me nog iets mooier, maar dan gaat er nog een €100 bovenop.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb nog niet eerder een tablet gehad en de bovengenoemde tablets lijken erg op elkaar. Maar de Lenovo heeft een OLED scherm wat me erg fijn lijkt en een hogere Android versie (12 vs 11). Echter, die tablet is sinds begin dit jaar al EOL wat betreft security updates. Dat baart me wel zorgen. Aan de andere kant heb ik gemerkt dat vrijwel alle Android tables erg kort updates krijgen. Klopt dit?

Welke kunnen jullie me aanraden? Ik neig naar de Xiaomi vanwege de positieve reviews, hoewel de Lenovo op papier beter is (op de updates na). Voornamelijk het OLED scherm vs het LCD scherm van de Xiaomi houd me een beetje tegen.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Software stopt op een bepaald moment een Android versie te ondersteunen. Je bent 5 jaar verzekerd en alles erna is meegenomen.
Android 13 is de huidige versie. Dus Android 12 kan nog een 4 jaar mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hilus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:03
Heb eerst de Lenovo P11 Pro 2021 (aka Xiaoxin Pad Pro 2021) gehad, daarna de Xiaomi Pad 5. Allebei prima tablets!

Voor mij waren voordelen/nadelen van de P11 Pro:
- oled-scherm, dus super contrast. Kijkt op de ene of andere manier heel prettig en natuurlijk.
- webcam in landscape bovenin scherm is voordeel bij frequent gebruik voor bv Zoom meetings.
- heel soms door pixel-indeling wat nét niet scherpe randen, maar dan zit ik er echt met een vergrootglas bovenop. Dat ga je in de praktijk nauwelijks merken. Het voordeel van het prettige contrast met uitstekende zwartewaarden is veel groter.

Voordelen/nadelen Pad 5:
- wat langere batterijduur
- scherm haalt een wat hogere helderheid
- plaatsing webcam halverwege linkerzijde in landscape modus onhandig
- snellere processor (ik dacht 860 vs 732G); maar in de praktijk merk ik nul verschil omdat ik bijvoorbeeld niet game.

Let op dat er internationaal al een Lenovo / Xiaoxin Pad Pro 2022 verkrijgbaar is. In de pricewatch staat ie als P11 Pro (2nd generation) genoemd. Met oa andere processor keus, ander Oled-scherm. De versie met Mediatek processor (die vlot genoeg is meestal) is dacht ik voor zo'n 350 euro al verkrijgbaar. De versie met Qualcomm 870 processor is wel fors duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
@Hilus Dankjewel voor de uitgebreide reactie! Ik woon in Italië en ik kan de Pad Pro 2022 niet zo snel vinden hier.

Vond je het LCD scherm van de Xiaomi goed genoeg tov het OLED scherm van de Lenovo? De snellere soc van de Xiaomi ga ik namelijk wel gebruiken voor de emulators.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:03
Zeker overdag en buiten in de schaduw is het scherm van de Pad 5 wat beter te gebruiken denk ik. 's Avonds in het donker voorkeur voor de P11 Pro...

P11 Pro 2022 versie is bijvoorbeeld bij Giztop te bestellen. Heb ik vorig jaar ook de 2021 versie vandaan gehaald. Wel buitenlandse webshop dus garantie etc lastig.

P11 heb ik weggegeven aan familie, maar beviel prima. Maar dat is voor de Pad 5 niet anders.

[ Voor 49% gewijzigd door Hilus op 20-11-2022 15:55 ]