Mijn eigen stem terughoren in oortjes in rumoerige situatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nihilist
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik wil graag een headset of earbuds met microfoon. Waarmee ik mijn eigen stem ook kan horen in de oortjes in een rumoerige omgeving. Dit zodat ik niet ga schreeuwen of mijn stem ga verheffen. Welke instellingen zorgen hiervoor bij standaard oortjes van een smartphone. Of kan dit met een speciale headset?

Ik heb nog nooit een headset gehad dus weet niet of dit sws kan. Heb alleen de standaard oortjes van mijn smartphone voor telefoongesprekken gebruikt. Dus ik vraag om meningen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nihilist op 19-11-2022 23:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:35

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Nihilist schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:37:
Ik wil graag een headset of earbuds met microfoon. Waarmee ik mijn eigen stem ook kan horen in de oortjes in een rumoerige omgeving. Dit zodat ik niet ga schreeuwen of mijn stem ga verheffen. Welke instellingen zorgen hiervoor bij standaard oortjes van een smartphone. Of kan dit met een speciale headset?

Ik heb nog nooit een headset gehad dus weet niet of dit sws kan. Heb alleen de standaard oortjes van mijn smartphone voor telefoongesprekken gebruikt. Dus ik vraag om meningen.
Een headset met (goede) noise cancelling zou voldoende moeten zijn. Ik hoor weinig tot niets van mijn omgeving (o.a. kantoorvloer) als ik de Jabra van mijn werk op mijn oren heb.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-06 00:02
FooLsKi schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:46:
[...]

Een headset met (goede) noise cancelling zou voldoende moeten zijn. Ik hoor weinig tot niets van mijn omgeving (o.a. kantoorvloer) als ik de Jabra van mijn werk op mijn oren heb.
Hoe goed kan je mensen die tegen je praten verstaan? Want ik heb de indruk dat de TS van plan is te communiceren aangezien hij zegt dat het doel is te voorkomen dat ie harder gaat praten omdat ie een koptelefoon/oordopjes op/in heeft. Ik neem aan dat de TS ook geluid van een game of andere media uit zijn koptelefoon wil laten komen. Als je dan noise cancelling gebruikt hoor je jezelf nog steeds een stuk zachter door het geluid van de koptelefoon. Hij wil dus dat zijn eigen stem opgenomen word en realtime ook word uitgezonden door zijn koptelefoon.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Airpods pro hebben transparancy mode, Bose over ears hebben ook terugkoppeling van eigen stem. Kortom de meeste A-merken met noise canceling hebben zoiets.

Nb. dat wat je wil, werkt mi. alleen als je wilt converseren met de mensen om je heen, niet met mensen die je belt.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:27
Boeryepes schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:46:
Airpods pro hebben transparancy mode, Bose over ears hebben ook terugkoppeling van eigen stem. Kortom de meeste A-merken met noise canceling hebben zoiets.

Nb. dat wat je wil, werkt mi. alleen als je wilt converseren met de mensen om je heen, niet met mensen die je belt.
Als ik zelf bel met mijn AirPods Pro Max zet ik hem zelf altijd op transparency modus. Dat belt veel prettiger omdat je juist je eigen stem kunt horen. Maar in principe ben je op zoek naar een noise cancelling koptelefoon met transparantie modus. En ja die bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
CrazyFool schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:34:
[...]

Als ik zelf bel met mijn AirPods Pro Max zet ik hem zelf altijd op transparency modus. Dat belt veel prettiger omdat je juist je eigen stem kunt horen. Maar in principe ben je op zoek naar een noise cancelling koptelefoon met transparantie modus. En ja die bestaan :)
Yep maar in een rumoerige omgeving hoort degene aan de andere kant van de lijn je niet; te veel herrie

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Pagina: 1