Vraag
Hallo allemaal,
Onze 43" Toshiba TV geeft sinds een tijdje zwart beeld. Er komt nog gewoon geluid uit, en kan aan de hand daarvan afleiden dat ook de afstandsbediening nog werkt: ik kan nog steeds wisselen tussen zenders of naar andere bronnen.
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen en waar ik naar zou moeten kijken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om een Toshiba 43" UHD series 43V5863DG TV, zo'n 3 jaar geleden gekocht (bij een Dirk supermarkt actie
)
:strip_exif()/f/image/y5nSbYDKywHRP4wjelsMmPBc.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het begon zo'n 2 maanden geleden zonder duidelijke oorzaak. Toen heb ik 'm open geschroefd en een beetje rondgekeken en niets gevonden, maar daarna deed 'ie het weer. Sinds dien is het nog 3 keer gebeurd: eerst was het gefixed door 'm alleen al op te tillen naar de eettafel, een volgende keer heb ik de ribbon kabel naar het display uit- en ingeplugd om 'm te fixen, maar deze keer heeft dat ook niet gewerkt.
Overzicht van de opengeschroefde TV:
:strip_exif()/f/image/BgoAYWu2lsDNRsivdm6o8Z3r.jpg?f=fotoalbum_large)
Met close-ups van (volgens mij) de stroomvoorziening,
:strip_exif()/f/image/9R0Rb3S5aGhf32AsVngmy0uH.jpg?f=fotoalbum_large)
input/signaalverwerking,
:strip_exif()/f/image/GfnInl7pjq8qT93cVaKpDEU0.jpg?f=fotoalbum_large)
en display aansturing
Hallo allemaal,
Onze 43" Toshiba TV geeft sinds een tijdje zwart beeld. Er komt nog gewoon geluid uit, en kan aan de hand daarvan afleiden dat ook de afstandsbediening nog werkt: ik kan nog steeds wisselen tussen zenders of naar andere bronnen.
Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen en waar ik naar zou moeten kijken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat om een Toshiba 43" UHD series 43V5863DG TV, zo'n 3 jaar geleden gekocht (bij een Dirk supermarkt actie
:strip_exif()/f/image/y5nSbYDKywHRP4wjelsMmPBc.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het begon zo'n 2 maanden geleden zonder duidelijke oorzaak. Toen heb ik 'm open geschroefd en een beetje rondgekeken en niets gevonden, maar daarna deed 'ie het weer. Sinds dien is het nog 3 keer gebeurd: eerst was het gefixed door 'm alleen al op te tillen naar de eettafel, een volgende keer heb ik de ribbon kabel naar het display uit- en ingeplugd om 'm te fixen, maar deze keer heeft dat ook niet gewerkt.
Overzicht van de opengeschroefde TV:
:strip_exif()/f/image/BgoAYWu2lsDNRsivdm6o8Z3r.jpg?f=fotoalbum_large)
Met close-ups van (volgens mij) de stroomvoorziening,
:strip_exif()/f/image/9R0Rb3S5aGhf32AsVngmy0uH.jpg?f=fotoalbum_large)
input/signaalverwerking,
:strip_exif()/f/image/GfnInl7pjq8qT93cVaKpDEU0.jpg?f=fotoalbum_large)
en display aansturing
:strip_exif()/f/image/E7Ix5xQDX8KMcvVUcaKv1IvT.jpg?f=fotoalbum_large)
There are 10 kinds of people in the world: Those who don't understand binary, those who do and those who didn't expect this joke to be in ternary