Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 10:03
Op gebied van camera's weet ik niets, maar dan ook absoluut niets. Verschillende Youtubers doen ook verschillende aanbevelingen.

Ik zoek nu rond Black Friday een goede deal voor een eerste camera met de meest belangrijke benodigdheden voor €1000 all-in. Ik hoop dat hier tenminste één iemand actief is met de expertise voor het juiste advies.

De camera zal vooral gebruikt worden voor portretfoto's, huwelijkfoto's, enz...

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Zou zeker V&A eens doorstruinen
Zoiets geeft mooi begin tegen lagere kosten en veel extras
v&a aangeboden: Canon EOS 700D + 3 lenzen en div. accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:43

DirtyBird

Praktiserend denker

Wordt t een hobbie, of je werk, of heb je het eenmalig nodig? Wil je in de toekomst nog meer uitgeven, of wil je voor 1000 gewoon klaar zijn voor de voorzienbare toekomst?
Wat is 'enz...'? Zijn die portetten en bruiloften binnen of buiten? Ceremonie, of het feest achteraf?
We hebben wat meer nodig.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 10:03
DirtyBird schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:37:
Wordt t een hobbie, of je werk, of heb je het eenmalig nodig? Wil je in de toekomst nog meer uitgeven, of wil je voor 1000 gewoon klaar zijn voor de voorzienbare toekomst?
Wat is 'enz...'? Zijn die portetten en bruiloften binnen of buiten? Ceremonie, of het feest achteraf?
We hebben wat meer nodig.
Als hobby voor familie en vrienden. Bedoeling is om de investering eerst terug te verdienen alvorens ik extra "risico" neem.

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:43

DirtyBird

Praktiserend denker

Dus ze gaan je betalen? En ga je de foto's dan ook nabewerken? Wat voor kwaliteit verwachten ze dan voor het bedrag dat je gaat vragen?

Ik denk dat je een 70-200mm f2.8 lens of equivalent moet hebben en even zoeken welke je binnen budget past met camera.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:45
Het is een leuke hobby en zelf heb ik het ook een periode als bijbaan gedaan. Maar het is we belangrijk om te weten wat voor verantwoordelijkheid hier bij hoort. Trouwfoto’s zijn unieke momenten, als je je camera laat vallen heb je dan een back-up? Raakt de sd kaart corrupt heb je dan een tweede kaart? Regent het maar hebben ze toch foto’s nodig kan je apparatuur daar tegen?

Dan inderdaad de nabewerking en selectie die essentieel zijn voor een goed resultaat.

Mijn tip voor een flexibele kit is een 24-70 f2.8 op full frame samen met een wide angle voor wat creative foto’s (top down van een gedekte tafel). Een goede prime: 50 of 75 1.4 voor die rete scherpe portret foto’s met mooie kleuren en contrast en die je ook in de avond op het feest goed kunt gebruiken (maar voor op het feest heb ik dan weer liever een 24 of 30mm prime) En dan eventueel nog een tele lens zoals een 70-200 maar die heb ik zelf erg weinig gebruikt.

Dit zou ik doen als ik het professioneel zou oppakken. Wil je echt hobby matig blijven werken en geen verwachtingen maar gewoon wat leuke foto’s maken dan zijn er nog hele andere opties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:18
Als je niets, maar dan ook absoluut niets van camera's weet dan zou ik niet €1000 uitgeven met het idee die terug te verdienen. Koop gewoon iets en ga foto's maken. Volg een cursus. Als dan blijkt dat je er wat aanleg voor hebt is dat een mooi moment om wat meer geld uit te geven. Dan weet je ws zelf ook beter wat je zoekt.

Hij wil.

Pagina: 1