"Nieuwe" accu voor laptop na 3x laden al stuk??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 09:26
Mijn vriendin heeft een HP laptop (Pavilion 15-cd015na), na 3 jaar was de accu hiervan versleten. Ik heb toen voor haar een andere accu (geen originele...) op Internet gevonden via een Engelse web-shop. Nu blijkt nadat de accu slechts 3 of 4 keer opgeladen is geweest de geest te hebben gegeven.
De laptop geeft met een knipperende power LED dat er iets aan de hand is. Ik heb in BIOS gekeken en daar wordt aangeraden om de accu te vervangen. Ook wordt de accu als deze aan de stroom hang niet opgeladen.
Mijn vraag is, kan zoiets gebeuren, ik vind het toch wel erg vreemd dat een accu het al zo snel heeft begeven 8)7

Oh ja, ik heb al een mail naar de web-shop gestuurd met verzoek mij kosteloos een vervangende accu te sturen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:51
Zoiets kan natuurlijk altijd, ook bij accu's heb je de zogenoemde 'maandagmorgen modellen' natuurlijk. Hopen dat de shop het netjes oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Kan zoiets gebeuren? Ja, alles kan altijd kapot gaan. En meestal gaat iets óf vrij direct (in de eerste weken) kapot, of pas na langere tijd.

Waarom het kapot gegaan is, valt zomaar niet te zeggen. Fabricagefout, montagefout, beschadigd tijdens vervoer, kan van alles zijn. Gewoon pech. Succes met aanmelden voor reparatie/vervanging.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:34
Engelse webshop zegt mij dat je hebt gezocht naar de goedkoopste en die heb je gekregen. Want hier zijn ze ook gewoon te koop bij viadennis.nl bv. Niet ze dan stuk mogen gaan, maar in de praktijk zijn goedkopere accu's vaak enorm slecht. In NL was het iets duurder geweest maar was de garantie wel meteen een stuk makkelijker te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 09:26
Dank allen voor de antwoorden, ik heb inmiddels een claim ingediend bij de web-shop, en hou viadennis als alternatief achter de hand.