Toon posts:

Airflow een probleem???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7V133 met een TB 1,2/266 en 3x256MB PC133 SDRAM DIMM. Als koeler gebruik ik de Zalman CNPS5001-CU met Arctic Silver II koelpasta en een Enermax EG365P-VE 350 Watt voeding. Verder zitten er twee IBM 75GXP 30GB HD's in mijn PC, twee 3,5"floppy drives, een CD-ROM en een brander. Een GeForce 256 DDR kaart verzorgt de aansturing van mijn monitor. Mijn case is een maxitower model van een onbekend merk. Er zit een Papst 8412NM (80x80) fan onder in de kast welke naar binnen blaast en nog een 60x60 fan op gelijke hoogte met de CPU welke naar buiten blaast. De voeding heeft 2 fans. Eén 80x80 fan welke lucht uit de voeding naar buiten blaast en een 90x90 fan welke lucht uit de kast door de voeding trekt.
Mijn voltage settings staan op defaut (jumperless) en geven nu iets van 1,79V aan. Verder staat de fsb voor CPU en geheugen op 133 en de multiplier op 9. De processor wordt naar mijn idee nog steeds VEEL te warm. De idle temp is 59 en stressed 63. Mainboard temp is tussen de 30 en de 34 graden. Hoe krijg ik de temp. in de kast lager en hoe gaat de processor temp naar de 50 stressed die met deze setup mogelijk moet zijn?
p.s. Geen opmerkingen van: die en die cpu koeler erop, want dit is al de 3e (CoolerMaster en Taisol). Ik wil ook geen F16 in mijn kamer hebben staan brullen, dus alleen low noise oplossingen graag.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
probeer eens een software oplossing, bv. WPCREDIT (search) om in ieder geval je idle temp omlaag te krijgen.
Is in iedere geval stil en geeft je een idee hoe goed je airflow echt is.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!

Waar moet ik bij airflow verbetering allemaal op letten en welke gereedschappen, fans, etc. dien ik hiervoor te gebruiken?