Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tessebel
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-11-2022
Hi!

Sinds 1,5 week viel mij op dat bij mijn Galaxy het groene lampje (alleen 1 klein stipje naast mijn batterij) dat er gebruik wordt gemaakt van je camera of microfoon steeds brandde op de home page. Zodra ik een app open verdwijnt het lampje.
Om zeker te zijn dat het geen shitty afluister programma is (omdat ik de telefoon van mijn ex heb gehad) heb ik een nieuwe telefoon gekocht. Ik heb bestanden overgezet naar mijn nieuwe Oneplus Pro 8.
In eerste instantie geen lampje te bekennen, tenzij je je camera opent natuurlijk.
Gister was hier ook opeens het lampje weer.
Zelfs nadat ik alle machtigingen heb ingetrokken van alle apps blijft het lampje op mijn home page en als ik tussen mijn apps blader.
Ik heb mijn hoop gevestigd op dat het misschien een foutje is na de laatste android update.. Hebben meer mensen dit?

Wie weet wat dit kan zijn? En nog belangrijker, hoe kan ik hier vanaf komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessebel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WW8dWmyO-41-prWGZcxDULgHNmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqDzSjCczSY2qWSE9DEy6usk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Gebruik je een alternatieve launcher? Heb je widgets op je homescreen?

Ik heb hier geen last van met mijn OnePlus 9 Pro die inmiddels op Android 13 draait, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat het aan de telefoon of Android zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessebel
Hier de laatste update van OxygenOS 12.1 gedownload en geïnstalleerd. 'This update enhances system security and fixes a camera issue' stond erbij. Maar helaas, het lampje is er nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:27
Als ik in mijn telefoon het paneel helemaal naar beneden trek en op het groene camerasymbooltje druk krijg ik te zien welke app hier voor verantwoordelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessebel
Ik kan er niet op klikken. Accès dots geeft ook geen bijzondere dingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizzla
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 12:26
Wat staat er bij instellingen -> privacy -> privacydashboard? Hier kan je zien welke apps je camera en/of microfoon hebben gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
Dat groene lampje geeft aan dat er een app in de achtergrond gebruik maakt van de camera of microfoon (of beiden)
En als je de telefoon opnieuw opstart verdwijnt het dan niet..?
Pagina: 1