het ligt eraan wat je vraag is. welke systeem en of merk heb je.
heb je nog raidaotoren hangen of niet ?
heb je een open of een gesloten verdeler voor je vloerwarming.
(oftewel met of zonder thermostaatknop/voeler met of zonder pomp)
en welk merk en of type vloerverming heb je. soms moet er een drukverschil regelaar in.
https://benem.nl/vte-druk...eUt4zlzfyhbhoC3g8QAvD_BwE
belangrijkste is dat het warm wordt in je huis.maar niet te warm. (duh)
en wat ik bij dhz adviseer kijken voelen testen en eventueel aanpassen.
laat ik eens wat roepen voor de grap. min 10 60 graden. 0 graden 50 graden. 10 graden 40 graden.
als deze opset werkt prima en lekker laten stoken. werkt het niet ja dan moet je hem aanpassen.
maar deze opstelling is vooral nuttig bij goed geisoleerde huizen en in combinatie met radiaotren en vloerverwamirng. die hebben baat bij deze water temperaturen. (en kan soms nog wat lager)
daarnaast is het advies om ook snacht door te stoken. 18 graden woonkomer temp snachts bijv.
anders kom je met deze watertemperatuur niet uit. dit is de stooklijn voor je cv ketel. in een combinatie
met benden vloerverwarmign en boven radiaotren. de vleorverwarming lekker op een graadje of 30/35.
(maar mijn glazen bol kan niet zien of dit ook bij jouw van toepassing is. graag eerst mijn vragen beantwoorden. dan kan ik je van een beter advies voorzien. aleen vloer verwarming is weer anders)
en welke regeling hangt er aan je vloerverwarming zone klep met een aan/uit roundje ?
of hangt er er helemaal geen regeleling voor ? en zijn ze dat gewoon vergeten ?
[
Voor 17% gewijzigd door
miciel op 19-11-2022 11:37
]