Ik ben mij aan het orienteren om een extra meetpunt op de aansluiting (SAP) aan te vragen. Hiervoor dienen natuurlijk een aantal modificaties in de meterkast plaats te vinden. De huidige situatie is dat we de hoofdverdeler in de meterkast hebben en een extra verdeler in de garage (appart gebouw).
Doordat de meterkast beperkt in ruimte is willen we een extra verdeler in de kelderkast van de woning plaatsen, zie figuur beneden.
De configuratie van de hoofdverdeler in de meterkast is als volgt:
De indeling van de verdeler in de garage is:
Aan deze verdeler hoeft niet veel gewijzigd te worden. Hier zitten 2 ovormers op en die dienen aangesloten te worden op het SAP. Hiervoor dienen 2 kabels van de garage naar de meterkast in de woning getrokken te worden.
Het linker deel van de verder in de meterkast wil ik overbrengen in een andere verdeler in de kelderkast. Dat indeling van de verdeler komt er zo uit te zien:
De OSB heb ik gelukkig nog liggen.
De hoofdverdeler in de meterkast dient de meeste aanpassingen te krijgen. Ik heb de volgende indeling in gedachte:
Het is de bedoeling om de omvormers (3) op de SAP aan te sluiten en de verbruiksgroepen op de PAP.
Nu heb ik onderstaande vragen:
Doordat de meterkast beperkt in ruimte is willen we een extra verdeler in de kelderkast van de woning plaatsen, zie figuur beneden.
De configuratie van de hoofdverdeler in de meterkast is als volgt:
De indeling van de verdeler in de garage is:
Aan deze verdeler hoeft niet veel gewijzigd te worden. Hier zitten 2 ovormers op en die dienen aangesloten te worden op het SAP. Hiervoor dienen 2 kabels van de garage naar de meterkast in de woning getrokken te worden.
Het linker deel van de verder in de meterkast wil ik overbrengen in een andere verdeler in de kelderkast. Dat indeling van de verdeler komt er zo uit te zien:
De OSB heb ik gelukkig nog liggen.
De hoofdverdeler in de meterkast dient de meeste aanpassingen te krijgen. Ik heb de volgende indeling in gedachte:
Het is de bedoeling om de omvormers (3) op de SAP aan te sluiten en de verbruiksgroepen op de PAP.
Nu heb ik onderstaande vragen:
- Dient er ook een overspanningsbeveiliging (SPN801) in de verdeler van de SAP geplaatst te worden indien we dezelfde beschermingsgraad willen behouden?
- Mag S2 (garage) in de verdeler van de SAP geplaatst worden of moet deze in de verdeler van de PAP.
- Mag ik de toevoer naar de verdeler in de kelderkast afzekeren met 20A of moet dit 16A zijn (hoofdaansluiting is 3x25A).
- Mogen de changeover switches (omschakelaar) in de verdelerkast van de SAP en/of PAP geplaatst worden of dienen deze in een apparte kast geplaatst te worden?
[Voor 0% gewijzigd door John245 op 20-11-2022 08:26. Reden: Vraag 1 veruidelijkt]