Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 13:08
Dag,

Ik heb sinds Februari 2019 tot grote tevredenheid een Samsung UE55NU8070 aan de muur hangen. Nu waren afgelopen woensdag de batterijen van de afstandsbediening leeg, en na verwisselen van de batterijen werkt alleen de aan/uit knop nog maar. Een druk op een van de andere knoppen geeft me alleen de melding "Not Available" in beeld.

Na contact met de support afdeling kreeg ik de mededeling dat ik een nieuwe afstandsbediening aan moet schaffen omdat het probleem daarin zit. Nu heb ik die vanochtend binnen gekregen maar deze heeft exact hetzelfde probleem.

Nu heb ik opnieuw contact met de support afdeling en willen ze een monteur langssturen á €60 onderzoekskosten, €96 voorrijkosten en €??? eventuele kosten van het reparatiecentrum.

Ik hoop dat iemand hier een gouden tip heeft of ervaring met deze melding / dit probleem en me weet te vertellen hoe dit op te lossen is.

Edit: Ik heb net de mogelijkheid gehad om de afstandsbediening te testen op een andere TV van hetzelfde model, en daar werkt alles naar behoren.

[ Voor 7% gewijzigd door RevellNL op 19-11-2022 12:09 ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 19:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wellicht kun je proberen of je met een USB-toetsenbord een fabrieksreset kunt uitvoeren. Zie deze video:

YouTube: Samsung Smart TV: How to Factory Reset without Remote (Use USB wired...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
Ik heb een factory reset kunnen uitvoeren! Nu zit ik op het startscherm waarin me verteld wordt om de SmartThings app te gebruiken, of rechts te klikken op de remote.

Echter, de remote wil nog steeds niet werken, de “Not Available” melding komt nog steeds in beeld. En de SmartThings app kan geen verbinding maken met mijn TV. Ik kan dus nog steeds niets, tenzij ik een toetsenbord aan de TV aangesloten laat ;(

[ Voor 6% gewijzigd door RevellNL op 20-11-2022 12:24 ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Hmmm... Enerzijds klinkt het niet als een defect omdat de televisie een reactie op de afstandsbediening geeft, maar, de afstandsbediening heb je uitgesloten en softwareproblemen kunnen we na een fabrieksreset ook uitsluiten. Dan denk ik dat we toch rekening moeten houden met een hardwaredefect.

Reparaties worden al snel peperduur en persoonlijk zou ik een dergelijke rekening de televisie niet waard vinden. Ik weet niet hoe werkbaar de bediening met het toetsenbord is, maar je zou kunnen overwegen een klein draadloos toetsenbordje op AliExpres of zo te kopen, het daarmee enige tijd uitzingen en intussen beginnen te sparen voor een nieuwe.

Zelf repareren kan vaak aanzienlijk goedkoper zijn dan laten repareren, als je op Ebay of zo een moederbordje goedkoop op de kop kan tikken is reparatie wellicht haalbare kaart.

Wellicht loop ik wat te ver vooruit, want een hardwaredefect is enkel een theorie. Specifiek voor dit probleem kan ik evenwel waarschijnlijk weinig aanvullende hulp bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik ga het over een andere boeg gooien:

Ik gok dat je zo'n 900 euro voor deze televisie hebt neergeteld. Volgens de Uneto VNI-tabel levert dat een garantie op van 5 jaar. Je televisie is jonger dan 5 jaar. Je moet dus een garantieclaim indienen en je beroepen op wettelijke garantie. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen, dat is vaak de eerste reactie zodra je beroep doet op wettelijke garantie. Als het gebrek niet hersteld wordt heb je recht de koopovereenkomst te ontbinden, dat betekent televisie terug en jij je geld terug. Dat is voor een winkel vrij pijnlijk, dus ze dat boven het hoofd hangt kiezen ze meestal wel eieren voor hun geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:03

Speedmaster

Make my day...

Al eens geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw te koppelen

https://www.samsung.com/b...ediening-op-mijn-suhd-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
@dmantione
Zelf repareren kan vaak aanzienlijk goedkoper zijn dan laten repareren, als je op Ebay of zo een moederbordje goedkoop op de kop kan tikken is reparatie wellicht haalbare kaart.
Ja, dit is een goede inderdaad! Kosten voor die mobo's lijken ook flink mee te vallen.
Ik gok dat je zo'n 900 euro voor deze televisie hebt neergeteld. Volgens de Uneto VNI-tabel levert dat een garantie op van 5 jaar. Je televisie is jonger dan 5 jaar.
Hier ben ik ook meteen even ingedoken. Voor zover ik het begrijp is het niet zozeer een wettelijke garantie als dat het een soort "restwaarde" voor het toestel bepaalt. De winkel zou dan in dit geval 4/5 van de reparatiekosten mee moeten betalen, mits ik https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-reparatie goed begrepen heb.

Ik heb in ieder geval contact opgenomen met de verkoper, nu even afwachten hoe-en-wat.

@Speedmaster Dat heb ik al meerdere keren geprobeerd inderdaad, ook met een gloednieuwe afstandsbediening. Helaas zonder succes..

Pagina: 1