• Robbecholtz
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-12-2022
Hoi allemaal.
Even een vraagje van mij.wij hebben in juni van dit jaar nieuwe betonpannen op ons dak laten leggen. Het dak ziet er prima uit.Nu hebben wij zonnepanelen besteld en zouden deze week geplaatst worden.Maar helaas konden ze niet worden geplaatst om dat onze pannen volgens hun niet goed uitgehard waren.Met monteren van de panelen gingen er gelijk pannen kapot en zijn ze gestopt met plaatsen.Ze gaven aan dat ze over 3 maanden het nog eens gingen proberen.Iemand hier ervaring mee?

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Origineel smoesje.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:11
Dus je kunt pannen kopen (en laten installeren) die nog niet uitgehard zijn ?
En die pannen die er nu al 5 maanden op liggen moeten nog steeds uitharden?

Ik denk dat het klusje ze net iets tegenviel en je ze niet meer terug gaat zien.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar laadpaal / 25kw plugin hybride

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:50
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Bij ons (bj1995, originele pannen) gaven ze juist van te voren aan dat de leeftijd van de pannen mogelijk tot (meer) breuk zou leiden.
Geen beton, maar dit soort: https://www.debouwmarktsh...69yEXUzHNbIBoCrU4QAvD_BwE

Het is ook altijd wat.

• JMb91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-12-2025
Monteurs stoppen niet zomaar ik zou de pannen toch zelf even extra nakijken hoeveel waren er gebroken?

Door de drukte in de fabrieken is de door stroom van de pannen sneller als normaal en soms te snel .
Bij mijn bestrating waren er ook problemen met de tegels die te snel braken…

Mvg Martin

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:35

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Robbecholtz schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:13:
Hoi allemaal.
Even een vraagje van mij.wij hebben in juni van dit jaar nieuwe betonpannen op ons dak laten leggen. Het dak ziet er prima uit.Nu hebben wij zonnepanelen besteld en zouden deze week geplaatst worden.Maar helaas konden ze niet worden geplaatst om dat onze pannen volgens hun niet goed uitgehard waren.Met monteren van de panelen gingen er gelijk pannen kapot en zijn ze gestopt met plaatsen.Ze gaven aan dat ze over 3 maanden het nog eens gingen proberen.Iemand hier ervaring mee?
na 2 maanden zijn cement producten wel uitgehard, dus er zal weinig (geen) verschil zijn tussen 5 en 8 maanden.(na productie)
Pagina: 1