Pioneer GR-777 / Pioneer SC-2023

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgwbouman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik krijg equalizer GR-777 niet werkend op 1 van de outputs van mijn receiver SC-2023.

Heb verder dmv speaker omvormer vanuit speaker uitgangen gekoppeld, allen dit werkt niet optimaal, alleen bij veel output is weergave op equalizer zichtbaar. Wens is speakers omvormer met fixed line out. Maar bestaan deze wel?

Iemand tips mbt settings van receiver cq speaker omvormer naar fixed line out?

[ Voor 5% gewijzigd door mgwbouman op 19-11-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Via speaker high low converters is echt een heel slecht idee :X

Eigenlijk is je receiver niet heel erg geschikt voor je eq; dat ding heeft er zelf al een ingebouwde.
Maar als eigenaar van twee GR777's snap ik wel waarom je hem wilt gebruiken :)

Wat je zou kunnen doen is kijken of je hem op de DVR in en uitgangen aan kunt sluiten. Ik ga er stiekem een beetje vanuit dat die DVR altijd analoge output krijgt (dwz, dat hoop ik). Of wellicht dvr uit en andere analoge ingang. Wel even brontoewijzing goed doen dan zodat ie de analoge ingang pakt voor die bron.

Mocht dat niet werken: ik heb een van mijn eq's tussen de cd speler en versterker aangesloten. Bij mij voor testdoeleinden, maar als jij een bron met analoge output hebt gaat dat voor die bron werken.

Voor alle bronnen: dat wordt lastig. Zoals gezegd, receiver is er niet voor gebouwd en heeft zijn eigen eq (en dsp).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgwbouman
Dank voor je reactie. Ik equalizer niet gebruiken voor aanpassen van geluid maar puur als weergave. Daar ik dus alleen digitale bronnen heb zal dit dus lastig verhaal worden. Is de 2e HDMI out evt te converteren naar een analoog signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hdmi extractor is dan idd je toverwoord. De vraag is namelijk of en zo ja welke digitale bronnen je receiver naar een analoge uitgang kan sturen. Dat zou in je boekje moeten staan, en ook hoe je dan moet configureren.
Maar een hdmi extractor naar analoog zou moeten werken als het puur voor de weergave is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-10 16:41
Je receiver heeft meerdere analoge uitgangen. Front out, DVR out, zone 2, zone 3. Waarom zou je werken met een HDMI extractie?

De Zone uitgang is meestal in te stellen op een fixed lvl. Dan is alleen de vraag of je dezelfde bron op main en zone (2) tegelijk kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zie handleiding http://docs.pioneer.eu/Ma...K_ARB7510_manual/?page=31 pagina 31. Zone 2 en 3 doen alleen analoge bronnen, dus geen D/A conversie. Dat werkt dus niet voor digitale bronnen. Multizone HD doet dat wel kennelijk, maar kent een aparte setup.
Either way lijkt het me veel en veel makkelijker om gewoon even de hdmi af te tappen naar analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgwbouman
Dank voor je reactie. Kun je een Hdmi extractor adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nope. Zelf geen ervaring meer tbh. Echter aangezien dit puur om het aansturen van visualisatie en niet om de geluidskwaliteit gaat: iets simpels zal al voldoen. Ik zou op Ali gaan zoeken.

Pagina: 1