Slimme IP camera instellen voor afwezig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 63Peter
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-11-2022
Mijn vraag
...

In mijn smart home wil ik mijn camera binnen instellen dat hij enkel een push-melding geeft en een opname start als ik "afwezig" ben. Is dit mogelijk? Momenteel gebruik ik een eenvoudige tp-link Tapo camera waarbij het me niet lukt, als er een andere is waarmee het wel kan hoor ik het graag. Nu moet ik als ik thuis kom de camera in prive-modus zetten daar hij mijzelf detecteert en constant meldingen genereert. Uiteraard erg vervelend.
Ik gebruik verder Google Home en de nest hub 2e generatie, verder wat verlichting, stekkers en een deurbel.
Ben nieuw in de smarthome wereld, maar zie nu door de bomen het bos al niet meer.Blijkbaar zijn slimme apparaten zo slim als degene die ze in moet stellen :)
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 19:00
Ik raad je dan de uitvoering: Imou Rex 4MP aan. Deze geeft ook in app meldingen bij o.a. detectie maar ook als ie offline is bijvoorbeeld.

Hij werkt met Google en is ook aan te sluiten op een nas zoals een Synology

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RovloSQL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:10
Ik gebruik zelf een camera via een slimme stekker. Via geo fencing gaat de stekker aan als ik weg ben, de camera start dan automatisch de opname. Bij thuiskomst gaat alles uit weer. Dit werkt prima met mijn Logi Circle 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 63Peter
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-11-2022
Rovlo, dat met die stekker ga ik eens proberen. Eens kijken hoe snel hij opstart nadat ik weggegaan ben. Ik laat je weten wat de uitkomst is!