Veroordeel niet, verwonder u slechts
Vraag
Beste antwoord (via No Hands op 19-11-2022 14:21)
Lijkt me dat die dingen altijd een vaste lengte hebben, want een vaatwasserdeur gaat nooit verder dan 90° open.No Hands schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 07:52:
[...]
zal dan deze zijn inderdaad, bedankt!
https://fixpart.nl/nl/product/view/0090271702
Lost niet mijn issue op want is even lang als degene die ik heb maar ik kom toch wel verder zo.
De montage positie van de schoen en de geleider tov
elkaar is bepalend voor de juiste werking.
Het frontje van de vaatwasser en de klep zelf maken ook dezelfde beweging en verschuiven slechts een paar cm in de "glijlager lengte" richting. Tenzij de scharnierpunten echt heel ver (verder dan standaard) uit elkaar liggen van het front en de klep.
[ Voor 19% gewijzigd door GeeEs op 19-11-2022 13:43 ]
Alle reacties
Dan krijg je allerlei vervangende onderdelen (voor veel te hoge prijzen) te zien, misschien staat het daar tussen.
Het heet een vaatwasser sleepdeur geleiderrail.
Wist het zelf ook niet, heb het gegoogled.
[ Voor 47% gewijzigd door Devian op 19-11-2022 06:59 ]
https://wren.co/join/Devian
zal dan deze zijn inderdaad, bedankt!Devian schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 06:57:
https://fixpart.nl/nl/apparaat/vaatwasser/geleider-rails
Het heet een vaatwasser sleepdeur geleiderrail.
Wist het zelf ook niet, heb het gegoogled.
Lost niet mijn issue op want is even lang als degene die ik heb maar ik kom toch wel verder zo.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Lijkt me dat die dingen altijd een vaste lengte hebben, want een vaatwasserdeur gaat nooit verder dan 90° open.No Hands schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 07:52:
[...]
zal dan deze zijn inderdaad, bedankt!
Het frontje van de vaatwasser en de klep zelf maken ook dezelfde beweging en verschuiven slechts een paar cm in de "glijlager lengte" richting. Tenzij de scharnierpunten echt heel ver (verder dan standaard) uit elkaar liggen van het front en de klep.
[ Voor 19% gewijzigd door GeeEs op 19-11-2022 13:43 ]
Ik ben van mening dat ik alles exact gemonteerd heb zoals de handleiding van aeg aangeeft echter als de deur dicht is zit de glijlager tegen het uiterste puntje boven en als ik de deur opendoe kom ik net niet op de 90 graden uit en het lager zit helemaal onderaan. Mijn onderste wasmachinerek blijft nu dus niet op de klep staan mar rolt weer naar binnen. Een glijlager van 2 cm langer zou het volgens mij al oplossen.GeeEs schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:40:
[...]
Lijkt me dat die dingen altijd een vaste lengte hebben, want een vaatwasserdeur gaat nooit verder dan 90° open.
Ik geloof niet dat ik de vraag snap. Ik kan de geleiders niet omdraaien, daar zit een ding aan wat richtingsgevoelig is. Andersom zou dat niet werken.T-Forever schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:07:
Als hij nu terug naar binnen valt, blijft hij dan ook staan als je de geleiders omdraait?
Terwijl ik mijn vorige reactie tikte overdacht ik deze reactie nog eens en bedacht me dat het wellicht toch aan mijn meetwerk lag.GeeEs schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:40:
[...]
Lijkt me dat die dingen altijd een vaste lengte hebben, want een vaatwasserdeur gaat nooit verder dan 90° open.
Ik heb een Piet Zwart keuken, die hebben afwijkende deurtjes ten opzichte van andere keukens en daarom had ik anders gemeten. Heb het nu opnieuw gedaan en nu kom ik wel aan die 90 graden. Met dezelfde geleiders alleen iets lager gemonteerd.
Misschien moet je je eigen reactie als beste antwoord selecterenNo Hands schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:22:
[...]
Terwijl ik mijn vorige reactie tikte overdacht ik deze reactie nog eens en bedacht me dat het wellicht toch aan mijn meetwerk lag.
Ik heb een Piet Zwart keuken, die hebben afwijkende deurtjes ten opzichte van andere keukens en daarom had ik anders gemeten. Heb het nu opnieuw gedaan en nu kom ik wel aan die 90 graden. Met dezelfde geleiders alleen iets lager gemonteerd.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)