is mijn vloerverwarming verdeler goed geinstalleerd ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meulen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-02 15:25
Ik twijfel aan de juiste werking van mijn vloerverwarming verdeler (zie bijgaand afbeelding), ik ben bang dat het warme water door de verkeerde buizen loopt.
Ik hoop dat iemand die er verstand van heeft er even naar de afbeelding wil kijken of het warme water door de juiste buizen loopt. Bij voorbaat dank!
...

...

...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/274YJCO8XsdLuko90hmvagNczq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4CtFCzCTItF2ID4qYk5rurK.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:15
Waarom twijfel je? Beetje karige info die je geeft.

30 graden erin, 25 eruit als ik het zo moet gokken.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meulen
De thermostaatknop op de verdeler staat op 50 graden.
Ik twijfel of het klopt dat de achterste slang naar de vloer warm moet zijn i.p.v. de voorste en ik vind het gek dat de rechter afvoer buis boven warm wordt en soms zelfs heet.
Ik ben bang dat warmte voor een groot gedeelte direct wordt afgevoerd in plaats dat het de vloer ingaat.

Deze vloer verwarming heb ik alleen in mijn werkruimte (voorheen mijn garage) laten aanleggen de rest van het huis heeft radiatoren, de stook kosten van de vloerverwarming vindt ik nogal hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-05 09:37

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Een kunstof buis voel koeler aan dan een metalen buis als ze dezelfde temperatuur hebben. Mogelijk brengt dat je op het verkeerde been?

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:42
De temperatuurverschil tussen beide leidingen is maar 5c dat is geheel normaal.
Als leiding A heet is zal leiding B dat ook zijn.

Het is een zeer klein systeem gezien je maar 1 lus hebt.
Doorgaans zou de thermonstaat op 35 max 40 moeten staan en zal de ruimte zeker moeten opwarmen.

Dit lijkt op een HT verdeler daarvan moet je een hoge aanvoertemperatuur hebben wil het systeem goed functioneren waarom er niet gekozen is voor een LTV verdeler is mij een raadsel.

Vloerverwarming werkt zuinig als er ook goed vloerisolatie aanwezig is en ligt sterk aan hoe de lussen zijn aangelegd zoals diep of ondiep, op Hoh 10 of 12,5 bijvoorbeeld.

Ik zie geen problemen aan de verdeler lijkt geheel te functioneren zoals het moet.
Je had het over een nieuw systeem dan zit er ook nieuw CV water in.
Je kan bijvoorbeeld nog lucht in het systeem hebben dat invloed heeft op onzuinigheid dat gaat er pas goed uit als het systeem langer wordt gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door mr_evil08 op 20-11-2022 11:46 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit mag tegenwoordig in >> DEI :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meulen
Bedankt voor de reactie, het is geen nieuw systeem (ongeveer 23 jaar oud).
Waar ik aan twijfel is dat de kunststof leidingen die de vloer ingaan, volgens mij wordt de verkeerde leiding warm.
De leiding waar nu lauw water door heen gaat moet denk ik warm water doorheen gaan.
?
Pagina: 1