Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiY77C2iD8ngz-d8l53Z9c0Gl4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2iNANrRb71jeVErdx2jqNh0.jpg?f=fotoalbum_large

Uitgever: Bandai Namco
Ontwikkelaar: Supermassive games

The Dark Pictures Anthology is een anthologiereeks van interactieve drama-survivalhorror-game, ontwikkeld door Supermassive Games en uitgegeven door Bandai Namco Entertainment. Supermassive Games lanceert een nieuwe, gruwelijke verhalende reis waarop je je diepste angsten het hoofd moet bieden.
In deze games is het maken van keuzes, de uitkomst van hoe het verhaal afloopt. Elke keer als je het spel opnieuw speelt en je een andere keuze maakt, dan kun je een compleet ander einde krijgen. Alle speelbare personages kunnen leven en allemaal kunnen ze sterven. De keuzen die jij maakt, beslissen over hun lot - de dood kan zomaar voor de deur staan. De serie bestaat uit meerdere games, die momenteel uit 2 seizoenen gaat bestaan. Seizoen 1 bestaat uit 4 games en seizoen 2 worden 5 games verwacht.

Seizoen 1 - 4 Games

The Dark Pictures: Man of Medan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLBzf003HQVyNqnaTfuCAB-Odjg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cURK8OVgy3AqRFvqnEERsfan.jpg?f=user_large

Man of Medan is de eerste game in de Dark Pictures Anthology, en brengt bovennatuurlijke horror naar de Grote Oceaan. Vier vrienden en hun kapitein hijsen de zeilen om te gaan duiken. Tijdens hun reis gaan ze op zoek naar een wrak uit WO II. In de loop van de dag begint er een storm te woeden, en hun uitstapje verandert al snel in iets wat veel onheilspellender is. Wie blijft er leven, wie sterft? Het is aan jou. Kun jij ze allemaal redden? Releasedatum: 30 augustus 2019

The Dark Pictures: Little Hope

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLrPgyEFvR6xaHe6aQv9iTp7gpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0VzqRrFd6xFe4S1rkgcpcPYn.jpg?f=fotoalbum_large

4 studenten en hun docent zitten eenzaam vast in het verlaten stadje Little Hope. Samen moeten zien te ontsnappen aan de nachtmerrieachtige verschijningen die hen onafgebroken achtervolgen door de ondoordringbare mist.
Bij aankoop van dit product ga je ermee akkoord dat je nog gevraagd kunt worden om, voorafgaand aan het downloaden van het product, licentievoorwaarden van de leverancier van dit product te accepteren. Releasedatum: 30 oktober 2020

The Dark Pictures: House of Ashes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSVC06QRT_KRosLvNp-ja7fS2Qo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ftzWlmYoewPwHRmcu6CUftsV.webp?f=fotoalbum_large

Special Forces, jagend op massavernietigingswapens op het einde van de Irakese Oorlog, graven iets nog dodelijkers op – een begraven Sumerische tempel met een nest aan oude, buitenaardse wezen. Om de nacht onderaards te kunnen overleven, zullen ze een broederschap moeten smeden met hun vijanden bovenaards. Releasedatum: 22 oktober 2021

The Dark Pictures: The Devil in Me

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYERUG-Oln-QQsGN0wlSonAfQjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68dxa6j8uqEr3BUnUS7kDmQL.jpg?f=fotoalbum_large

Een groep documentairemakers krijgt een mysterieus telefoontje met de uitnodiging om naar een moderne replica van het 'moordpaleis' van seriemoordenaar H. H. Holmes te komen. Deze kans zou weleens hun grote doorbraak kunnen worden, dus die willen ze niet missen.

Het hotel is de perfecte omgeving voor hun nieuwe aflevering, maar niet alles is wat het lijkt. De crew ontdekt dat ze in de gaten worden gehouden en misleid worden, dus plotseling staat er meer op het spel dan alleen hun kijkcijfers! Releasedatum: 18 november 2022

Seizoen 2

Voor seizoen 2 is nog weinig bekend, er zouden 5 games gaan aankomen, de eerste is inmiddels aangekondigd, dit zou The Dark Pictures Anthology: Directive 8020. Voor de rest zijn alleen de volgende titels bekend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIgIfpW83zvRN9Y3fwHoeuAIZK4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GmdLbLeHGk5sIUuj7Z0So4yQ.webp?f=fotoalbum_large

The Dark Pictures Anthology: Directive 8020

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhWkdU6leN1aNrZ6m9uodSaEzY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENrTPg2Z9anQUXdyYm0JoNLM.jpg?f=fotoalbum_large

Deze game is op 18 november 2022 aangekondigd worden, buiten een teaser is er helaas nog niks bekend. Wat we kunnen zien is dat deze gaat afspelen in de ruimte. Verwachte releasedatum eind 2023

Spin-Off

The Dark Pictures: Switchback VR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3IvgmvNvU4u8Eq7xfkYZQ882U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n3wQaFCaCRqPRIPff8VKf2TL.jpg?f=fotoalbum_large

Stap in een snelle achtbaan met deze actiehorror shooter, waarin elke beweging die je maakt het verschil tussen leven en dood kan betekenen!

Ervaar de spanning van de meest angstaanjagende VR-achtbaan actieshooter die je ooit hebt gezien, verbeterd door de unieke en innovatieve functies van PlayStation VR2, die zich afspeelt in de duistere wereld van The Dark Pictures Anthology. In Switchback VR gaan spelers op een rit voor meerdere zintuigen in een snelle en duistere achtbaan uit de hel: Verwachte releasedatum: 22 feburari 2023

Ik ga proberen dit topic bij te houden en voorzien van de nieuwste informatie, mocht iemand willen mee helpen of nog een leuke toevoeging weten, laat het me weten. In dit topic kunnen we in het algemeen over deze geweldige serie praten
informatie laatst geüpdatet op 18 november 2022

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:21

s0kkie

Cowabunga

Ik vind de anthology echt een dikke serie en ze gaan goed los met het aantal delen 8) (tussendoor ook nog even The Quarry uitgebracht)
Man Of Medan en Little Hope heb ik meerdere keren uitgespeeld, House Of Ashes 1x maar die wil ik nog een keer doen.
The Devil In Me vandaag ontvangen via bol maar ik wil eerst GOWR afmaken die behoorlijk lang duurt :p

[ Voor 7% gewijzigd door s0kkie op 18-11-2022 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
The Quarry is inderdaad een geweldige game, en ook ik de eerste 2 meerdere keren gespeeld. House Of Ashes ook maar 1x en The Devil in Me gisteren ontvangen, echter alleen nog geen tijd gehad om te spelen, wel vandaag al geïnstalleerd.

@s0kkie Op welk systeem speel jij hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Linksquest schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:29:
The Quarry is inderdaad een geweldige game, en ook ik de eerste 2 meerdere keren gespeeld. House Of Ashes ook maar 1x en The Devil in Me gisteren ontvangen, echter alleen nog geen tijd gehad om te spelen, wel vandaag al geïnstalleerd.

@s0kkie Op welk systeem speel jij hem?
Op PS5 :) en jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:15

Louw Post

Cerenas

Geweldige games. Ook lekker om op de bank te spelen (Series S hier), normaal gaat m'n voorkeur naar PC.

Hier nog bezig met House of Ashes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Xbox Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Louw Post schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:36:
Geweldige games. Ook lekker om op de bank te spelen (Series S hier), normaal gaat m'n voorkeur naar PC.

Hier nog bezig met House of Ashes. :)
Ook leuk om dit samen met anderen te spelen, heb dat met mijn vrouw samen gespeeld, zij de vrouwelijke personages en ik de mannelijke. Krijg je ook aparte keuzes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Nieuwe trailer, The Dark Pictures Anthology: The Devil In Me – Official Launch Trailer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Vandaag eindelijk begonnen aan The Devil In Me. Vergeleken met de andere 3 delen is dit deel eindelijk weer wat creepier en ook echt horror weer 8)
Er zijn wat kleine toevoegingen aan de gameplay dat ook wel fijn is.
M’n 1e playthrough is al bijna klaar, ik doe nu alleen head decisions maar het gaat niet zo goed met m’n survival rate lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik ga er vanavond aan beginnen, niet eerder tijd gehad aangezien ik middag dienst hand en de vrouw graag mee wilt spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

1e playthrough 2 survivors :p
Zometeen aan 2e beginnen met alleen heart decisions.
Heb er ongeveer 6 uurtjes over gedaan, game is daarmee dus langer dan de vorige 3 delen, die had ik allemaal in 4 uurtjes max per playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb gisteren 1 uur gespeeld, tot nu toe leeft nog alles.

[spoil][bij het eerste koppel heb ik ze alle 2 nog kunnen laten aankijken zeg maar :D/spoil]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb me trouwens dit beeldje gekocht, komt vandaag binnen, echter heeft de baas (vrouw) al gezegd dat ik hem meteen mag inleveren, krijg hem met de kerst. 8)7

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Gisteren weer een uurtje gespeeld, helaas een mindere keuze gemaakt |:( Dat was een hoge prijs die ik betaald heb 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:24
Linksquest schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:09:
Ik heb me trouwens dit beeldje gekocht, komt vandaag binnen, echter heeft de baas (vrouw) al gezegd dat ik hem meteen mag inleveren, krijg hem met de kerst. 8)7

[YouTube: THE DARK PICTURES The Devil In Me ENDSLATE DE]
Heb je een link voor mij? Op de site van BandaiNamco kan ik hem niet vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:30
Ha cool, dit topic ontbrak nog. Man of medan gespeeld en we zijn nu bezig met little hope. Moet wel zeggen dat beide games het qua kwaliteit niet halen bij Until Dawn, maar absoluut leuk om samen op de bank eens door te spelen :)

We doen maar 1 playthrough, dan ken ik de belangrijkste plottwists wel, waardoor de spanning uit de games zijn. Ik wacht daarom ook wel totdat ze allemaal in gamepass of PS+ Extra zitten. 1e playthorugh bij man of medan leverde maar 1 slachtoffer op. Komt dan voornamelijk omdat m'n vriendin de QTE's verprutst, omdat ze eerst moet kijken waar het rondje of driehoekje zit :P

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 24-11-2022 15:35 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Fidelity schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:30:
[...]

Heb je een link voor mij? Op de site van BandaiNamco kan ik hem niet vinden?
Jazeker, weet dat er maar 999 van zijn gemaakt, dus hoop dat hij er nog is, dit is de link

https://store.bandainamco...aign=TDIM_Launch_18112022

Als je genoeg punten hebt, heb je misschien nog 20% korting die je kunt toepassen, heb ik ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Hulleman schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:34:
Ha cool, dit topic ontbrak nog. Man of medan gespeeld en we zijn nu bezig met little hope. Moet wel zeggen dat beide games het qua kwaliteit niet halen bij Until Dawn, maar absoluut leuk om samen op de bank eens door te spelen :)

We doen maar 1 playthrough, dan ken ik de belangrijkste plottwists wel, waardoor de spanning uit de games zijn. Ik wacht daarom ook wel totdat ze allemaal in gamepass of PS+ Extra zitten. 1e playthorugh bij man of medan leverde maar 1 slachtoffer op. Komt dan voornamelijk omdat m'n vriendin de QTE's verprutst, omdat ze eerst moet kijken waar het rondje of driehoekje zit :P
Ik heb bij Man of Medan door andere keuzes toch een behoorlijk verschil gehad, om even niet te spoilen had ik in mijn eerste play trough andere fragmenten dan bij de 2de keer. Ook ben ik bepaalde dingen bij de 2de keer niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:30
Linksquest schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:50:
[...]

Ik heb bij Man of Medan door andere keuzes toch een behoorlijk verschil gehad, om even niet te spoilen had ik in mijn eerste play trough andere fragmenten dan bij de 2de keer. Ook ben ik bepaalde dingen bij de 2de keer niet tegen gekomen.
Ik bedoel meer het hele plot die in dergelijke games zitten. Ff tussen spoilers wat ik bedoel bij Until Dawn en Man of Medan (niet lezen als je de games niet gespeeld hebt):
spoiler:
Bij Until Dawn en Man of Medan is de spanning er wel af als je weet hoe de vreemde situaties ontstaan. Until Dawn was best spooky en creepy, totdat je erachter komt dat alles in scene is gezet en die Wendigo om de hoek komen kijken. Bij Man of Medan zijn het hallucinaties door één of ander gas. Bij Little Hope ben ik er nog niet achter, maar dat zal wel eenzelfde strekking hebben.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ja oke, ik moet er wel bij zeggen heb er ongeveer 1 jaar tussen gehad, dus was door het spelen wel bepaalde dingen weer vergeten, maar snap wat je bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
@Fidelity was het nog gelukt met het beeldje te bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:24
Linksquest schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:19:
@Fidelity was het nog gelukt met het beeldje te bestellen?
Prijs was me teveel voor nu :) maar thanks voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Zeker, bij mij heeft de vrouw hem meteen ingenomen, dus moet tot kerst wachten :P

Zal dan een unboxing maken en deze hier delen voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Vandaag weer 1,5 uur gespeeld, word steeds interessanter. Kwam er achter dat dit verhaal, tenminste dat van Holmes gebaseerd is op een echte gebeurtenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
s0kkie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:46:
1e playthrough 2 survivors :p
Zometeen aan 2e beginnen met alleen heart decisions.
Heb er ongeveer 6 uurtjes over gedaan, game is daarmee dus langer dan de vorige 3 delen, die had ik allemaal in 4 uurtjes max per playthrough.
Heb hem nu ook uitgespeeld, 3 survivors had ik. Maar vraag me 1 ding af, wat kun je met die muntjes doen? Had er op het einde 103.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Linksquest schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:05:
[...]

Heb hem nu ook uitgespeeld, 3 survivors had ik. Maar vraag me 1 ding af, wat kun je met die muntjes doen? Had er op het einde 103.
Als het goed is kan je in de main menu diorama’s er mee kopen.
Ik had er na de 2e playthrough 200+ maar heb er niks mee gedaan lol
Je behoudt ze van je 1e sessie en ze liggen met de 2e sessie op precies dezelfde plekken weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Oke, goed om te weten. Dan ga ik eens van de week in het menu kijken en wil zo wie zo hem nog een keer of 2 spelen, kijken of ik ze alle 5 tot leven kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Voor de liefhebbers, hier mijn countdown van seizoen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
@Fidelity Inmiddels heb ik hem, unboxing verschijnt morgen avond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7P95BGZiYrkaKASDtFLKAJFXrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6bVajfop65y4vUGBzEvnWkJO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
En de beloofde unboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Voor de liefhebbers, Men of Medan komt naar de Nintendo Switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Gisteravond eindelijk The Devil in Me afgerond, heb het met 3 personen overleefd. Vond deze toch wat minder leuk, het mysterieuze mis ik een beetje in dit deel. Je hebt best snel door wat er loos is. Hopelijk heeft het volgende deel dat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik vond de The Devil in Me wel aardig, heb een countdown gemaakt van mijn Top 4, zie paar berichten hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Linksquest schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:24:
Ik vond de The Devil in Me wel aardig, heb een countdown gemaakt van mijn Top 4, zie paar berichten hierboven.
Cool, had hem nog niet gezien. Voor mij hetzelfde zo'n beetje, behalve dat ik Man of Medan op 2 zou zetten en The Devil in Me op 3. Man of Medan was mijn intro tot hun type games (Until Dawn niet gespeeld, geen PS) en ik vond de twist aan MoM geweldig.

De intro van de curator blijft ook echt vet.

Zit nog te twijfelen of ik The Quarry ook nog wil spelen, duurt wel een stuk langer dan deze serie zie ik. Rond de 5 uur vind ik eigenlijk wel een mooie lengte, omdat ik ook niet altijd evenveel tijd heb om te gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
The Quarry is een aanrander, niet zo sterk als The Dark Pictures, maar wel een goede game.

Had van de vrouw the curator beeldje gekregen, daa zijn maar 999 van gemaakt.

Pagina: 1