Toon posts:

Apps van oude telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Skandak
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-12-2022
Mijn vraag

Ik heb een oude telefoon liggen, deze is offline daar ik verhuisd ben. Nadat ik de nieuwe heb gekocht, heb ik de oude in de kast gelegd. Nu zag ik laatst dat al mijn apps nog actief zijn. Althans in die zin, dat ze er nog op staan.

Waaronder Whatsapp. Het is een telefoon die al 2 jaar ofzo in de kast ligt. Hier staan al mijn oude gesprekken en daarbij horende fotos op. Echter krijg ik na 1 dag (offline de telefoon te hebben gebruikt om de gesprekken terug te lezen) de melding dat Whatsapp niet meer werkt totdat er een update heeft plaatsgevonden. En dit terwijl de telefoon volledig offline is. Als ik hem update, en dus het internet weer aanzet, dan gaat hij waarschijnlijk over naar mijn huidige whatsapp, met de huidige gesprekken etc..

Hoe kan het dat er opeens om een update gevraagd wordt, terwijl het toestel offline is? En wat zou ik hieraan kunnen doen? Al kan ik er nog maar even gebruik van maken door enkele gesprekken te screenshotten of door te mailen zodat ze niet verloren gaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nog niet geprobeerd, maar zou het zin hebben om de datum van de telefoon 1 dag terug te zetten?

Ik ben een leek in dit soort dingen.. veel van deze gesprekken zijn niet overgezet op mijn nieuwe telefoon.

Alvast dank,

Groet Petra

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:26
Maakt hij verbinding met wifi?
Kan ook zijn dat whatsapp bijvoorbeeld standaard om de zoveel tijd verbinding wil maken ongeacht of er een update is of niet, om te controleren of dat nog de juiste versie is en of je eigenaar bent van die installatie van whatsapp.

• Skandak
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-12-2022
Nee, ik ben verhuisd en de telefoon heeft geen verbinding met mobiel internet en/of wifi.

Volgens mij is dat ook de enige reden dat ik nog in de “oude” gesprekken kon.

Zodra ik internet aanzet en whatsapp update, dan zal hij waarschijnlijk over springen naar mijn huidige gesprekken.

Het is in principe momenteel een “dode” telefoon. Geen enkele vorm van verbinding met internet of iets dergelijks

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:00
Waarom gebruik je die oude telefoon om gesprekken terug te lezen; je kan alles toch importeren op je nieuwe telefoon?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee