Hallo
Mijn doel is een all round zelfbouw PC die vooral lang mee kan zonder al te veel aanpassingen. Minstens vijf jaar, zeven is beter. Een keer geheugen bijplaatsen o.i.d. is oké maar ik ga niet moederbord+processor+kaart vervangen.
TL;DR -> zie lijst onderaan, waar ik in principe zelf tevreden over ben. Graag final check + advies RGB.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kinderen gamen + Discord, ikzelf veel Teams, programmeren, Office. Geen videobewerking. Gamen = op dit moment Roblox, Fortnite, Minecraft, Forza, Rocket League. In de nabije toekomst (1 jaar) vast ook wel wat zwaarders maar dat hoeft echt niet op max fps / ultra settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. € 1400
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nu 2 x HD-monitor maar in de toekomt wellicht 1 (of 2) x 1440p. Keyboard en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De PC zelf dus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus, zelf goede ervaring met lang meegaan, heb +10 jaar gedaan met ASUS P5 mb, hoor veel goede ervaringen laptops.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mijzelf graag stil. Voor de kinderen graag wat RGB.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet, heel misschien over een aantal jaar om een kleine boost te krijgen en nog een jaartje langer mee te kunnen doen. Maar is geen vereiste.
Wat verwacht je van ons?
Onderstaande lijst is basically de setup van @Hackus in BBG Q4 2022 maar met een Ryzen 7 in plaats van de Ryzen 5. Past nog dat qua voeding, MB en geheugen?
Ik vind de Coolermaster NR400 erg mooi (strak) maar heeft geen RGB. Graag advies over iets vergelijkbaars met RGB. Wel stil, mag eventueel een maatje groter.
Alvast dank voor de moeite!
Mijn doel is een all round zelfbouw PC die vooral lang mee kan zonder al te veel aanpassingen. Minstens vijf jaar, zeven is beter. Een keer geheugen bijplaatsen o.i.d. is oké maar ik ga niet moederbord+processor+kaart vervangen.
TL;DR -> zie lijst onderaan, waar ik in principe zelf tevreden over ben. Graag final check + advies RGB.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kinderen gamen + Discord, ikzelf veel Teams, programmeren, Office. Geen videobewerking. Gamen = op dit moment Roblox, Fortnite, Minecraft, Forza, Rocket League. In de nabije toekomst (1 jaar) vast ook wel wat zwaarders maar dat hoeft echt niet op max fps / ultra settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. € 1400
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nu 2 x HD-monitor maar in de toekomt wellicht 1 (of 2) x 1440p. Keyboard en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De PC zelf dus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus, zelf goede ervaring met lang meegaan, heb +10 jaar gedaan met ASUS P5 mb, hoor veel goede ervaringen laptops.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor mijzelf graag stil. Voor de kinderen graag wat RGB.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet, heel misschien over een aantal jaar om een kleine boost te krijgen en nog een jaartje langer mee te kunnen doen. Maar is geen vereiste.
Wat verwacht je van ons?
Onderstaande lijst is basically de setup van @Hackus in BBG Q4 2022 maar met een Ryzen 7 in plaats van de Ryzen 5. Past nog dat qua voeding, MB en geheugen?
Ik vind de Coolermaster NR400 erg mooi (strak) maar heeft geen RGB. Graag advies over iets vergelijkbaars met RGB. Wel stil, mag eventueel een maatje groter.
Alvast dank voor de moeite!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 265,05 | € 265,05 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550M-PLUS | € 136,84 | € 136,84 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 6800 OC Edition | € 569,- | € 569,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (without ODD) | € 66,90 | € 66,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 36,91 | € 36,91 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V650 Gold-V2 | € 98,84 | € 98,84 |
| 1 | Solid state drives | Kingston NV2 1TB | € 61,99 | € 61,99 |
| Totaal | € 1.334,53 | |||