Toon posts:

Airco maakt druppelgeluid als het regent

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Endeavoury
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 11:18
Aantal weken geleden heb ik een aantal airco’s inclusief buitenunits laten installeren. De units werken naar behoren echter als het regent, maakt de airco een zeer vervelende druppel geluid die naar binnen galmt.
Ik vroeg me af of iemand van jullie hetzelfde probleem heeft of heeft ervaren. Als iemand een oplossing hiervoor heeft ben ik hier zeer benieuwd naar.

Situatie van de buitenunit:

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Bedoel je dat de regen op de vlakke bovenkant van de kast van de airco herrie maakt als een druppel hem raakt?

Bovenkant voorzien van bv een rubberen matje.
Bovenkant schuin maken.
Afdakje maken boven unit.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Dempingsmat onder de bovenplaat monteren

• Endeavoury
Ik weet niet precies waar het geluid vandaan komt, maar binnen klinkt het alsof er een druppel opspaart en dan elke 5 seconde neer valt. Het houd je gewoon wakker tijdens het slapen.

Het is niet alsof je de regen op de buitenunit hoort. Klinkt meer als een kraan die druppelt op de buis naar binnen.

Ik ga proberen om een rubberen mat boven op de buitenunit te plaatsen. Thanks voor jullie reactie. 👍🏻

• Endeavoury
Boeryepes schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:14:
Dempingsmat onder de bovenplaat monteren
Bedoel je dit in de buitenunit zelf?

• Boeryepes
  • Niet online
Ja, in de veronderstelling dat regendruppels op de buitenunit vallen en dat dat de geluidsoverlast geeft.

• Endeavoury
Bij regen hoor je de druppels galmen, maar niet constant. Ik heb even een geluidsfragment toegevoegd. Zie: https://we.tl/t-IcuAfSzD3N

• Boeryepes
  • Niet online
Klinkt als een druppel die op een klankkast valt.

dek eens met een paar balken (of iets anders met massa) de buitenunit af. Als het dan weg is/minder dan weet je dat dat het is.

Ps. Zou het ook van de horizontale (witte) koker kunnen komen?

• Endeavoury
Boeryepes schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:42:
Klinkt als een druppel die op een klankkast valt.

dek eens met een paar balken (of iets anders met massa) de buitenunit af. Als het dan weg is/minder dan weet je dat dat het is.

Ps. Zou het ook van de horizontale (witte) koker kunnen komen?
Bedankt voor het meedenken en de suggesties. Wij dachten zelf ook aan de witte koker, maar wij hebben er niet veel verstand van. De installateur dacht het gat in de muur verder op te kunnen vullen met pur en kon er verder niet zoveel mee zei hij. Nogal een karige oplossing na het ontvangen van 11k. Hopelijk zit de oplossing in een van de bovenstaande antwoorden.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:15
Zelfde idee als wij de auto net 'verkeerd' op het oprit hebben staan. Dan tikt er ook een druppel van de boei op de motorkap.

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Bestel een pak Noico 2 mm en een smal rollertje om het hard aan te kunnen drukken.

Plak het aan de binnenkant van het kanaal.

Ja kan de airco er ook mee doen, de bovenkant is simpel los te schroeven.
Plak alleen niet over het schema heen die op de binnenkant geplakt is. Die heeft de monteur nodig als er eens iets is met de machine.

Of voor dat geld: laat die pipo ff terugkomen om het voor je te doen.

[Voor 34% gewijzigd door flippy op 19-11-2022 02:15]

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

• ooojeee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:24
Zelfde probleem hier, maar helaas nog geen oplossing. Het ‘galmen’ van de buitenunit kan ik uitsluiten. Die staat bij mij een stuk verder.

Ik associeer het geluid met druppels die vanaf de dakrand een meter of twee naar beneden op die witte koker vallen. Bij mij zit er echter een stuk minder echo in dan jouw opname. In mijn geval gaat de koker eerst naar beneden dus mogelijk maakt dat een verschil.

Ik slaap er in ieder geval ook niet lekker op…

• Ruudje80
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-03 06:05
Hoi, ik heb hier ook last van. Dacht eerst dat het water vanuit de regenpijp terug galmde. Maar denk toch echt dat het geluid uit de airco zelf komt. Slaap er zo slecht op. Jullie al een uitkomst !!!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee