Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapiDoge
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-04 21:53
Goedenavond,

Een afnemer van een videokaart en ik hebben onenigheid.

v&a aangeboden: ASUS ROG Strix GeForce RTX 3090

Het gaat om de bovenstaande advertentie en de afnemer is: Psyclone

In het gesprek zelf kunnen jullie inzien wat er gaande is. Ik heb mijn best gedaan mee te helpen aan een oplossing, maar hier is meneer het niet mee eens.

De kaart is goedwerkend vertrokken en ik vind het zeer vervelend voor ons beiden, maar dat is wel hoe het is. Bij de advertentie stond daarnaast garantie: nee vermeld en ook dat ik geen factuur heb.

Graag advies over wat ik hiermee aan moet. Uiteraard wil ik de kaart zelf niet meer terug, omdat deze niet in de staat is vertrokken die meneer aangeeft.

Bvd,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapiDoge
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-04 21:53
*knip* ingelogde users kunnen meelezen dus ik heb de screenshots van de DM even geknipt. Mods en admins kunnen de screenshots inzien in de geschiedenis.

[ Voor 105% gewijzigd door br00ky op 18-11-2022 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verder betreft dit de V&A, dus schopje vanaf SM naar VA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De koper heeft een onderzoeksplicht, het is de verantwoording van de koper het product te inspecteren voordat hij het overneemt. Wil je als koper zeker weten dat het product in goede staat is, ga het dan zelf afhalen en inspecteer het. Doe je dit niet, dan ga je impliciet akkoord met overname "as is" en kan je achteraf niet reclameren. Door het product te laten verzenden heeft hij daar impliciet vanaf gezien. Hierbij gaan we er wel van uit dat het product ook daadwerkelijk in de staat is zoals geadverteerd. Jij kan als verkoper niet zien wat er na verzending met de kaart gebeurt is waardoor het beschreven probleem opgetreden is. Er kan hardhandig met het pakje omgesprongen zijn, de koper kan het product op een verkeerde manier behandeld hebben, enz.

In dit geval is het garantie tot de voordeur. De transactie is wat mij betreft dus keurig verlopen, verkoper heeft zich netjes gedragen en zelfs nog aangeboden om het euvel te herstellen. Koper wil daar niet in meegaan. Dat is dan zijn keuze.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 18:15

Lordy79

Vastberaden

Tip voor koper maar ook voor VERkoper:
Als je iets (ver)koopt voor een hoge prijs, check dan samen dat het product voldoet om dit soort conflicten te voorkomen.
Voor 25 euro kun je wel een gokje wagen maar dit is andere koek...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof