Ervaringen met aanleg twee glasvezelnetwerken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:16
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met situaties waarbij twee verschillende glasvezelbedrijven een netwerk gaan aanleggen.

Bij mij in de buurt is dat namelijk het geval. In september werd aangekondigd dat Delta Netwerk een haalbaarheidsonderzoek ging doen: 20% van de huishoudens moest zich aanmelden en dan gaan ze glasvezel aanleggen. Ik heb mij toen aangemeld bij Caiway en zit daar denk ik nu aan vast.

Maar nu is Open Fiber (T-Mobile) een maand geleden zonder vooraanmeldingen ook begonnen. Dus die zijn al daadwerkelijk aan het graven. Vandaag kwam er wat informatie van T-Mobile, dat ze vanaf januari 2023 klanten gaan aansluiten.

Dus hoe werkt dat dan:

Zal Delta netwerk het dan maar opgeven zodat ik alsnog naar T-Mobile kan (is voordeliger dan Caiway)
Of zit ik nu aan Caiway / Delta vast?
Of heb ik straks twee aansluitingen zodat er wat te kiezen valt?
En legt Open Fiber tot in huis aan, ook al neem je (nog) geen T-Mobile abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 13:11
Er zijn meerdere plaatsten waarbij dit zo is. Luxe hoor.
Gewoon laten aanleggen en niet druk maken. Geniet ervan…..deze keuze cq situatie wil ik ook.

[ Voor 13% gewijzigd door internet4me op 18-11-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10
Ik denk, zolang ze het kosteloos aanleggen lekker laten doen. Laat ze daarna maar met goedkope aanbiedingen komen.
Stel dat zij straks kunnen zien dat jij geen alternatieve aansluiting hebt, dan hoeven ze je ook geen aanbieding te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Tarquin schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:45:
Ik denk, zolang ze het kosteloos aanleggen lekker laten doen. Laat ze daarna maar met goedkope aanbiedingen komen.
Stel dat zij straks kunnen zien dat jij geen alternatieve aansluiting hebt, dan hoeven ze je ook geen aanbieding te doen.
Ja dat is dus een beetje het punt, voor zover ik weet zit ik vast aan Caiway omdat ik me daar al aangemeld heb ivm dat haalbaarheidsonderzoek.

Nou ja ik ziet het inderdaad wel. Als Openfiber toch nog op de stoep staat over een paar weken dan kan ik altijd nog kijken of ik Caiway weer kan annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Kalentum schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:08:
[...]

Ja dat is dus een beetje het punt, voor zover ik weet zit ik vast aan Caiway omdat ik me daar al aangemeld heb ivm dat haalbaarheidsonderzoek.
Hoelang heb je na de aanleg van Caiway om het abonnement af te sluiten? Bij mij was dat een jaar. Als je in januari een jaarabonnement bij T-mobile afsluit, heb je die glasvezel in ieder geval liggen en kun je na dat jaar nog net op tijd over op Caiway.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
fopjurist schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:18:
[...]

Hoelang heb je na de aanleg van Caiway om het abonnement af te sluiten? Bij mij was dat een jaar. Als je in januari een jaarabonnement bij T-mobile afsluit, heb je die glasvezel in ieder geval liggen en kun je na dat jaar nog net op tijd over op Caiway.
Open Fiber denkt dat ze in januari gaan aansluiten maar het lijkt mij nogal sterk. Caiway, tja, ik heb me in september aangemeld om aan die 20% huishoudens te komen. Dus officieel moet ik wachten op Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:10
En hebben ze je ook een termijn gegeven wanneer ze denken de boel aan te sluiten? Hier is al vaker de situatie voorbij gekomen dat mensen een abonnement nemen met de toezegging van aansluiting rond maand x en dat de provider rustig een jaar of twee vertraging op loopt. Zorg ervoor dat je met Caiway een redelijke termijn af spreekt, halen ze dat niet dan voel je je niet gebonden aan de door hun niet nagekomen afspraak en kun je alsnog bij de concurrent terecht. Al doen providers hier soms wel moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Het hele 'probleem' is uit de wereld: Delta heeft de 20% niet gehaald en gaat geen netwerk aanleggen, Open Fiber is al bezig. Prima zo.
Pagina: 1