Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:42
Hoi,

Na een (mijns inziens) succesvolle sollicitatie procedure heb ik afgelopen week van een consultancy bedrijf een 'pre offer' ontvangen.

Met salaris onderhandeling heb ik (beperkt) ervaring maar van het concept 'pre-offer' had ik nog nooit gehoord. Na deze fase volgt alleen nog een gesprek met een toekomstig leidinggevende.

Moet ik dit aangaan als een onderhandeling? Een salaris verwachting delen (dit heb ik tot nu toe weten af te houden)? Een tegenbod doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Absoluut. Het is een aanzet tot onderhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 15:11
Is een beetje Amerikaans.

De bedoeling is om vooraf te bepalen of er een overeenstemming mbt salarisrange en andere voorwaarden mogelijk is. Dat om te voorkomen dat je het gesprek ingaat en later op de slarisonderhandelingen alsnog de boel klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:42
D-dark schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:35:
Is een beetje Amerikaans.

De bedoeling is om vooraf te bepalen of er een overeenstemming mbt salarisrange en andere voorwaarden mogelijk is. Dat om te voorkomen dat je het gesprek ingaat en later op de slarisonderhandelingen alsnog de boel klapt.
Dat is opzich te begrijpen. Vind de timing wel raar, aangezien ik al 3 inhoudelijke rondes heb gedaan met (potentieel) toekomstige collega's en leads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:29

Qwerty-273

Meukposter

Je hebt ook landen waar een "pre-employment contract" of "letter of commitment to hire" onderdeel is van de procedure. In het geval van de TS is het wat mij betreft niet verkeerd om jouw eigen verwachting te delen. Als je een salaris ver boven de grenzen wat het bedrijf kan bieden verwacht, dan kan je dat er echt niet uit onderhandelen. Het is van belang om je eigen waarde in jouw sector/functie te kennen.

Nu ben ik zelf werkzaam in een markt waar de normale vacature niets vermeldt over het salaris (ook niet een lege huls als "marktconform") en de meeste HR afdelingen een oude stempel procedure toepassen dat het delen van een salaris range ook uit den boze is als je daar om vraagt. Voordat het bedrijf en ik onze tijd verspillen, vraag ik dan maar of mijn salaris indicatie in de salaris structuur van het bedrijf past (en vaak is dat niet het geval - maar dat bespaart je wel tal van gesprekken waar niets uit zal komen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:18
Qwerty-273 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:56:
Voordat het bedrijf en ik onze tijd verspillen, vraag ik dan maar of mijn salaris indicatie in de salaris structuur van het bedrijf past (en vaak is dat niet het geval - maar dat bespaart je wel tal van gesprekken waar niets uit zal komen).
Zo sta ik er ook in. 9 vd 10x is het gesprek dan namelijk al klaar. Scheelt iedereen weer tijd.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Pagina: 1