Gedeelde map niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:04
Goedendag allemaal.

Ik wil graag ongeveer 1TB aan bestanden overzetten van mijn oude Windows 10 laptop naar mijn nieuwe Windows 11 laptop. Daarvoor heb ik de map op de oude laptop gedeeld, maar in mijn nieuwe wordt hij niet zichtbaar. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Ik heb dit filmpje gevolgd:
YouTube: Mappen delen in Windows 10 - How to (Consumentenbond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 20:04
RobvG schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:44:
Goedendag allemaal.

Ik wil graag ongeveer 1TB aan bestanden overzetten van mijn oude Windows 10 laptop naar mijn nieuwe Windows 11 laptop. Daarvoor heb ik de map op de oude laptop gedeeld, maar in mijn nieuwe wordt hij niet zichtbaar. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Ik heb dit filmpje gevolgd:
YouTube: Mappen delen in Windows 10 - How to (Consumentenbond)

Edit: Ik heb de firewall uitgeschakeld en toen zag de nieuwe laptop de oude wel. Tenzij iemand weet hoe dit kan zonder firewall uit te schakelen, kan dit topic gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 15:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Als je in je explorer, in de adresbalk \\<Naam_van_jouw_Win10PC_of_het_IP-Adres> intypt, en je geeft enter, wat gebeurt er dan?
Krijg je dan een foutmelding of krijg je een leeg scherm te zien.

Bij een foutmelding is het delen van bestanden mogelijk niet goed geconfigureerd op die PC.
Bij een leeg scherm heb je de map niet goed gedeeld. Dan moet je de sharing instellingen op de map controleren.

Ik heb het filmpje even snel gescand, en dat lijkt er verder volledig uit te zien. Kan zijn dat je op beide PC's bestanden delen en printen moet activeren zodat het werkt.
Kanttekening: Alles wat je doet vanuit dit clipje, moet je ook weer ongedaan maken, want een map read/write delen ZONDER ww is best risicovol. Als je daarmee in een onbeschermd netwerk gaat zitten (via een publieke hotspot, bijvoorbeeld) dan kan iedereen zomaar die map in... :o

Ps. Het is een beetje lastig troubleshooten zonder verder informatie (screenshots, foutmeldingen etc)
Pps, het bumpen van een topic binnen 24 uur is 'not done' op Tweakers..

[ Voor 28% gewijzigd door ElCondor op 18-11-2022 14:58 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)