Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel met name retro games uit mijn jeugd... Helbreath, RA2 Mental Omega, CS:GO, GTA V en wellicht ooit weer eens world of warcraft. Voor deze spellen heb ik absoluut geen nieuwe PC nodig.
Ik heb echter altijd 2 PC's naast elkaar staan om met mijn zoontje te gamen en de oudste PC is aan het overlijden, dus er moet sowieso een nieuwe komen. Ik koop ongeveer elke 4 jaar een nieuwe PC, dus deze PC zou ook weer 8 jaar mee moeten gaan. Tussendoor ga ik absoluut geen onderdelen vervangen.
Wat wel relevant is, is dat wij de nieuwe GTA VI willen gaan spelen als deze uitkomt in 2024. Daar moet deze PC wel geschikt voor zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er ongeveer 2000 euro aan uitgeven. Dit is geen harde limiet, maar een mooi streefbedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb deze monitor voor deze PC:
uitvoering: Xiaomi Mi 2K Gaming Monitor 27" Zwart
Ik wil dus ook in Quad HD gaan gamen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De configuratie zoals toegevoegd, is redelijk straightforward. Geen speciale eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, totaal niet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB, totaal niet van belang. Uiterlijk van de kast ook niet (staat onder bureau).
Stroomgebruik (beetje hypocriet met deze onderdelen) relatief laag houden zou wel fijn zijn. Met name het stroomverbruik in idle.
Ga je overklokken?
Nee, als het systeem draait, draait het, en kom ik er niet meer aan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb 2 varianten, een DDR5 en een DDR4. De keus voor welk van deze 2 builds zal ik zelf maken. Het performance verschil zal daar ook niet in zitten.
Ik wacht op de black friday aanbiedingen en zal dan de definitieve keuze maken voor de exacte type componenten. Zo verwacht ik nog een 6900 XT variant rond de 700 euro te vinden met Black Friday.
Wat ik met name wil weten is:
- Is de voeding goed genoeg (volgens mij wel)
- Is de koeling goed genoeg (zowel processor als de kast overall) - of toch een waterkoeler kiezen?
- Is alles compatible met elkaar?
Daarnaast heb ik alvast deze prebuild PC gekocht vanwege de scherpe aanbieding:
https://www.mediamarkt.nl...g35dx-nl047t-1702263.html
Ik zou graag willen weten of mijn zelf samengestelde PC beter of gelijkwaardig is, zodat ik de weet of ik de prebuild zal houden of terugbrengen
DDR4 variant
DDR5 variant
Ik speel met name retro games uit mijn jeugd... Helbreath, RA2 Mental Omega, CS:GO, GTA V en wellicht ooit weer eens world of warcraft. Voor deze spellen heb ik absoluut geen nieuwe PC nodig.
Ik heb echter altijd 2 PC's naast elkaar staan om met mijn zoontje te gamen en de oudste PC is aan het overlijden, dus er moet sowieso een nieuwe komen. Ik koop ongeveer elke 4 jaar een nieuwe PC, dus deze PC zou ook weer 8 jaar mee moeten gaan. Tussendoor ga ik absoluut geen onderdelen vervangen.
Wat wel relevant is, is dat wij de nieuwe GTA VI willen gaan spelen als deze uitkomt in 2024. Daar moet deze PC wel geschikt voor zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er ongeveer 2000 euro aan uitgeven. Dit is geen harde limiet, maar een mooi streefbedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb deze monitor voor deze PC:
uitvoering: Xiaomi Mi 2K Gaming Monitor 27" Zwart
Ik wil dus ook in Quad HD gaan gamen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De configuratie zoals toegevoegd, is redelijk straightforward. Geen speciale eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, totaal niet
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB, totaal niet van belang. Uiterlijk van de kast ook niet (staat onder bureau).
Stroomgebruik (beetje hypocriet met deze onderdelen) relatief laag houden zou wel fijn zijn. Met name het stroomverbruik in idle.
Ga je overklokken?
Nee, als het systeem draait, draait het, en kom ik er niet meer aan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb 2 varianten, een DDR5 en een DDR4. De keus voor welk van deze 2 builds zal ik zelf maken. Het performance verschil zal daar ook niet in zitten.
Ik wacht op de black friday aanbiedingen en zal dan de definitieve keuze maken voor de exacte type componenten. Zo verwacht ik nog een 6900 XT variant rond de 700 euro te vinden met Black Friday.
Wat ik met name wil weten is:
- Is de voeding goed genoeg (volgens mij wel)
- Is de koeling goed genoeg (zowel processor als de kast overall) - of toch een waterkoeler kiezen?
- Is alles compatible met elkaar?
Daarnaast heb ik alvast deze prebuild PC gekocht vanwege de scherpe aanbieding:
https://www.mediamarkt.nl...g35dx-nl047t-1702263.html
Ik zou graag willen weten of mijn zelf samengestelde PC beter of gelijkwaardig is, zodat ik de weet of ik de prebuild zal houden of terugbrengen
DDR4 variant
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 365,40 | € 365,40 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC | € 849,27 | € 849,27 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 106,09 | € 106,09 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 Rev. B | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 106,75 | € 106,75 |
1 | Voedingen | Corsair RM850 (2021) Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
2 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 94,90 | € 189,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.982,01 |
DDR5 variant
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 365,40 | € 365,40 |
1 | Moederborden | ASUS PRIME Z790-P | € 299,- | € 299,- |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6900 XT Phantom Gaming D 16G OC | € 849,27 | € 849,27 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 106,09 | € 106,09 |
1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 2 Rev. B | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF552C40BBK2-32 | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold - V2 | € 113,- | € 113,- |
2 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 94,90 | € 189,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.137,36 |